Igualtat i Convivència

L’article 53 del Decret 252/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l’organització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional consolida la figura de la coordinadora o coordinador d’igualtat i convivència.

Entre les seues funcions es troben la de coordinar les actuacions previstes en el pla d’igualtat i convivència i formar part de la comissió d’inclusió, igualtat i convivència del consell escolar del centre.

Enguany al Xebic, comencem una nova manera de treballar i organitzar-nos en aquest sentit, per aconseguir la màxima participació no només del claustre, sinó de l’alumnat i també de les famílies!

L’escola té un paper important per al canvi social i aconseguir una societat millor és qüestió de tothom!

Ací hi ha l’explicació! Entra i anima’t a participar!

*Contacte: mt.soldevilamas@edu.gva.es

En aquest apartat també anirem penjant les activitats que durem a terme a poc a poc i amb bona lletra!

GAF. Grup d’Acció Feminista

Dimecres 26 d’octubre, després d’una campanya informativa, es va celebrar durant l’hora del pati la 1a assemblea per constituir el Grup d’Acció Feminista, GAF.

A l’acte hi assistiren les CIC dels IES de Gata i Pedreguer i 10 alumnes del primer institut. També hi van estar presents els tècnics de joventut i la regidora de cultura de l’ajuntament d’Ondara. Els motius fonamentals que ens duen a crear un espai que done lloc a la formació del GAF han sigut les inquietuds i els problemes que entre l’alumnat existeixen relacionats amb la igualtat de les dones i la diversitat sexual i de gènere. Des de la coordinació d’igualtat i convivència es va assegurar que la intenció és que l’alumnat interessat puga promoure accions, debats i intervencions en l’IES, per aconseguir en el centre un ambient feminista i lliure de LGTBIFÒBIA.

Un total de 34 alumnes es van apropar per deixar el seu nom i telèfon a l’espera que siga creat un mitjà de comunicació, a través del qual ens puguem citar en futures assemblees.

Ara comença un procés  il·lusionant que ens durà a aconseguir els nostres propòsits! No ho dubtes; les portes estan obertes; UNEIX-TE!

El Grup d’Acció Feminista (GAF) de l’IES Xebic al programa La Veu Violeta

Membres del GAF de l’IES Xebic participaren el passat 3 de febrer en el programa de ràdio La Veu Violeta que emet setmanalment l’emissora municipal La Veu d’Ondara.

El podem escoltar en el següent enllaç:

Recursos per a l’educació sexual:

Recursos-ed-sexual-secundaria-families.docx-3

Informació del SJAS (Servei Jove d’Atenció a les Sexualitats):

See this Instagram video by @obrimmelons: https://www.instagram.com/reel/Cpw8XrVjOUU/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

MEDIACIÓ EDUCATIVA AL XEBIC: