Consell de delegades i delegats

A principi de curs, amb motiu de la commemoració del 9 d’Octubre, es constitueix el consell de delegades i delegats.

Amb aquest acte es recorda simbòlicament la fundació de les institucions valencianes encetant aquest òrgan de participació democràtica en la vida cívica de l’institut.

A aquesta assemblea acudeixen dos representants de cada classe, la vicedirectora, la coordinadora de convivència i igualtat, els tècnics de joventut de l’Ajuntament d’Ondara i, en ocasions, el director del centre.

És un òrgan molt important per a coordinar-nos, escoltar-nos i treballar conjuntament sobre peticions, necessitats i interessos de l’alumnat.

Allà s’atenen propostes de millora del manteniment del centre, es coordina la participació en jornades com el dia de la dona, de la infància, de l’arbre, el de la LGTBIfòbia, entre molts altres. Es demana participar en els tallers de primers auxilis, o en els tallers d’escacs, concursos i curses dels darrers dies de trimestre. Es manifesten preocupacions pel que fa al dia a dia en les classes i es tracta de donar suport.

Considerem que la figura del delegat i delegada és una de les més importants figures de coordinació entre l’alumnat, professorat i l’equip directiu.