Llatí II

I LLIBRE DE TEXT

Latín II. Bachillerato (editorial Edebé).

II CONTINGUTS I CONTROLS DE LLATÍ II

PRIMER TRIMESTRE

1) Control de repàs I (sintagmes nominals).

2) Control de repàs II (graus de l’adjectiu, adjectius irregulars, expressió del segon terme de la comparació i del complement del superlatiu relatiu, pronoms personals, reflexius, possessius, demostratius, anafòric, d’identitat, indefinits i relatiu, expressió dels complements circumstancials de lloc).

3) Control de repàs III (verb sum, verbs de la 1a, 2a, 3a, 4a i 5a conjugació en la veu activa i passiva, expressió del complement agent, transformació d’oracions actives en passives i viceversa).

4) Examen del primer trimestre. Verb irregular possum (p. 283), infinitius de present, perfet i futur actius i passius, usos nominals i verbals de l’infinitiu (infinitius en funció de subjecte i de complement directe d’un verb) (pp. 100, 101), oracions subordinades substantives d’infinitiu no concertades i concertades (pp. 102-104), verbs deponents (p. 48) i el participi concertat i absolut (pp. 134-136).

5) Control del teatre romà (Plaute, Terenci i Sèneca).

SEGON TRIMESTRE

1) Control de vocabulari elemental de Cèsar.

2) Control de poesia èpica romana (Virgili i Lucà).

3) Examen del segon trimestre (verb irregular fero, el gerundi i el gerundiu (p. 150), el supí (p. 151), oracions subordinades adjectives amb valor adverbial (p. 152), usos de quod (p. 153), verbs que poden dur a l’ensems un complement directe i un complement predicatiu.

Verbs irregulars volo, nolo, malo (p. 285) i fio (p. 286), usos de la conjunció cum (pp. 166, 167), usos de la conjunció ut (pp. 182, 183).

4) Control de poesia lírica i elegíaca romana (Catul, Horaci, Tibul, Properci i Ovidi).

TERCER TRIMESTRE

1) Control d’historiografia romana (Cèsar, Sal·lusti, Titus Livi i Tàcit).

2) Control d’oratòria romana (Ciceró).

3) Control de gramàtica (verbs irregulars volo, nolo, malo i fio, oracions introduïdes per les conjuncions cum i ut).

4) Examen final (usos de ne (p. 184), la doble negació (p. 185), la modificació preverbial, principals prefixos, apofonia i assimilació (fotocòpies pròpies).

III CRITERIS ESPECÍFICS D’AVALUACIÓ DE LLATÍ II

La mitjana de les qualificacions obtingudes en els controls de gramàtica constituirà el 80 % de la nota. El 20 % restant procedirà de la mitjana de les notes tretes en els controls de cultura. Cal remarcar que per a fer la mitjana és necessari obtenir en cada control com a mínim un cinc. Altrament, l’alumne afectat haurà de fer un altre examen de recuperació. Si un alumne aprova un control o examen, però vol augmentar-ne la nota, es podrà presentar a una segona prova, a condició que el temps ho permeta.

En els controls i en l’examen sols es tindran en consideració els dos primers decimals.

Les qualificacions obtingudes en aquest nivell s’expressen en numerals sencers sense decimals.

Si un alumne suspén algun control o l’examen trimestral haurà de fer les respectives recuperacions.

La qualificació final del curs serà el resultat de la mitjana de les notes de la primera, segona i tercera avaluació i s’expressarà en numerals sencers sense decimals. L’alumne que obtinga al final de curs una qualificació igual o superior a 5 superarà l’assignatura. Qui no assolisca un 5 suspendrà l’assignatura i haurà de presentar-se a l’examen extraordinari de maig per tal de recuperar-la.

IV HORARI DE L’EXAMEN DE LLATÍ II PAU 2022