Avaluació de Diagnòstic

Passem la carta informativa que ha enviat la Conselleria d’Educació per a informar de l’Avaluació de Diagnòstic.

Estimades famílies:

Els informem que la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació desenvoluparà un procediment d’avaluació de diagnòstic en el qual participarà tot l’alumnat de 2n d’ESO dels centres educatius sostinguts amb fons públics de la Comunitat Valenciana, tal com determina la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’Educació, en els seus articles 21 i 29.

Per això, la seua filla o fill participarà en esta Avaluació de Diagnòstic mitjançant la realització, en el seu centre educatiu i en horari lectiu, d’unes proves d’avaluació de competència en comunicació lingüística (valencià, castellà i anglés), de competència matemàtica i d’un qüestionari de context.

Serà el centre educatiu el que garantirà la correcta interacció del seu fill o la seua filla amb la plataforma informàtica on s’han implementat les diferents proves competencials i el qüestionari de context. També vetlarà per l’anonimat de les respostes complint amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades.

Per a esta Conselleria és clau conéixer tant el grau de domini de la competència en comunicació lingüística i de la competència matemàtica de l’alumnat del nostre sistema educatiu, com el context social i educatiu en el qual es desenvolupa.

Les dades obtingudes en esta avaluació són un element indispensable per al diagnòstic i la millora del nostre sistema educatiu.

Agraint per endavant la seua col·laboració, reben una cordial salutació.

Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa

En el nostre centre es realitzarà l’avaluació de diagnòstic els dies 27, 28, 29 i 30 de maig de 2024, en dos torns, a tot l’alumnat de 2n d’ESO, i es desenvoluparan, tal com s’indica en la carta, en horari lectiu.

Les proves d’avaluació es faran per mig de qüestionaris online. En cap cas aquesta avaluació substitueix l’avaluació del procés d’ensenyament i aprenentatge dels vostres fills i filles, sinó que complementa el coneixement i promou que la presa de decisions posterior siga més ajustada a la realitat de l’alumnat i del centre.

Les competències que es van a avaluar en l’avaluació de diagnòstic són:

a) Competència en comunicació lingüística en Llengua Castellana.

b) Competència en comunicació lingüística en Valencià.

c) Competència en comunicació lingüística en Llengua Estrangera Anglesa.

d) Competència matemàtica.

A més a més, de la realització d’un qüestionari de context amb el que s’obtindrà informació de l’alumnat sobre la seua situació socioeconòmica i cultural i la de les seues famílies, l’entorn del mateix centre educatiu i els recursos de què disposa.