OLIMPÍADA MATEMÀTIQUES 2022: ANTONIO BARRANCO DE 2n D’ESO PASSA COM A RESERVA PER VALÈNCIA A LA FASE NACIONAL

Potser les matemàtiques no poden impartir-se des de la perspectiva de gènere, és un tema polèmic en tot cas, però el que sí és clar és que poden convertir-se en una matèria estimulant i enriquidora. I que la satisfacció de resoldre els reptes matemàtics pot arribar a ser una de les majors amb les quals ens podem trobar al llarg de la vida.

Doncs bé, això es va poder comprovar veient com un grup d’alumnes que havien superat la fase provincial de l’Olimpíada de Matemàtiques van acudir l’últim cap de setmana de maig a La Nucia (Alacant) per a gaudir de les matemàtiques durant aqueixos dos dies. Es tractava de superar la fase Autonòmica d’aquesta competició, i sobretot de relacionar-se amb les matemàtiques amb enginy i amb passió si se’ns permet. Les matemàtiques són interessants i els alumnes que van acudir donen bona mostra d’això. Les professores que els van acompanyar el diumenge, Marisa Córdoba i Ana Blay, van ser testimoni de l’emoció compartida pels assistents i de l’èxit de l’organització.

Cadascuna de les tres províncies de la nostra Comunitat participava amb 24 alumnes. Doncs bé, per a la fase nacional es va procedir a triar tres alumnes d’aquests 24 i dos de reserva per si sorgira algun problema que els impedira acudir a aquesta competició. El nostre alumne, Antonio Barranco, va ser seleccionat com a segona reserva. Des d’ací li enviem nostra més sincera felicitació ja que haver aconseguit aquesta posició és una cosa molt meritòria donat el gran nivell dels participants.