Per segon any consecutiu, a l’IES Rascanya celebràrem el “dia Internacional de la dona i la xiqueta a la ciència”, aquesta vegada amb la participació també d’alumnes de l’IES Tavernes Blanques.
Una vegada més, l’alumnat de 4t d’ESO i del TAFAD va organitzar la Gimcana de les Científiques, basada en una sèrie de proves interdisciplinàries a resoldre per l’alumnat de 2n d’ESO.
D’acord amb l’enquesta de satisfacció que emplenà l’alumnat de 2n d’ESO, amb una participació del 64 % (75 alumnes de 117), més de la meitat pensen que s’ho han passat bé, que els ha permès aprendre coses interessants de forma divertida i reconeixen la importància de destacar les aportacions de les dones a la ciència. En canvi, sols un terç de l’alumnat opina que li agradaria inventar o descobrir coses com elles, i solament al 60% li agradaria preparar l’activitat quan curse 4t d’ESO, destacant possiblement el desinterès general de l’alumnat vers la ciència.
La gran majoria (més del 70%) opina que prefereixen fer l’activitat per equips, com fins ara, i que han tingut suficient temps per acabar l’encreuat. D’altra banda, consideren que els textos de les científiques eren interessants i fàcils d’entendre, i reconeixen que calia llegir-los ja que els pòsters no n’aportaven suficient informació (tal i com es pretenia). En quant a les proves físiques, diuen que eren fàcils i divertides.
El que més els ha agradat ha sigut jugar per equips i tindre l’oportunitat de conèixer nous companys, aprendre coses noves i interessants sobre les científiques, l’amabilitat dels alumnes del TAFAD que els feien les proves i el premi final: la galeta-medalla.
El que menys els ha agradat ha sigut la falta de temps per acabar l’encreuat, que alguns equips fessin trampes (el 16 % reconeix que ha copiat) i la poca participació d’alguns membres de l’equip. Uns pocs comenten que el que menys els ha agradat són les proves esportives, córrer i que les proves estiguessin tan disperses.
Per millorar el joc proposen incloure més proves esportives i proves de dibuixar, donar-hi més temps per fer les proves, treure els mòbils per evitar que es copien entre equips i fer equips propis.