VISITA DE L’ALUMNAT DEL CFGM D’ATENCIÓ A PERSONES EN SITUACIÓ DE DEPENDÈNCIA AL CENTRE DE DIA I CENTRE OCUPACIONAL DE LA XARA APROSDECO

APROSDECO és una associació sense ànim de lucre de familiars de persones amb diversitat funcional intel·lectual que des de l’any 1974 aposta per innovar, impulsar i posar a l’abast de les persones amb diversitat funcional tots els recursos i suports per a millorar la seva qualitat de vida. Entre els recursos que proporcionen estan el centre especial d’ocupació en Ondara, un centre ocupacional i un centre de dia en la Xara i habitatges tutelats i un Club d’oci en Dènia. És una entitat compromesa amb valors centrats en la solidaritat, inclusió, participació, igualtat d’oportunitats i gestió eficaç.

El passat dimarts, 18 de febrer, l’alumnat de TAPSD i el professorat del cicle vam visitar el centre de dia i el centre ocupacional situats a la Xara. Vam ser rebuts per Alicia, una de les monitores, per Ana, la seva directora i per Tamara, Bea, Vanessa i Dani, tres persones usuàries del centre ocupacional que a més ens van fer una visita guiada per les instal·lacions. Ens van explicar amb entusiasme les activitats i tallers que es fan al centre (activitats d’esport, teatre, dansa, viatges i eixides varies, celebracions de festes i efemèrides com el 8 de març, taller d’habilitats socials, taller d’habilitats d’autonomia personal, taller de fusteria, taller d’arts plàstiques, taller de ceràmica…). Va ser una jornada molt agradable i molt enriquidora que va ajudar al nostre alumnat a entendre que també dins del sector de població amb diversitat funcional intel·lectual, cada persona té unes característiques, unes necessitats i uns interessos diferents. Moltes gràcies APROSDECO!