IMATGE PERSONAL

Formació Professional Dual

Què és la FP Dual?

Per model de Formació Professional Dual s'entèn el conjunt de les accions que tenen com a finalitat proporcionar a l’alumnat una qualificació professional que combine la formació rebuda en un centre educatiu amb l’activitat formativa en una empresa, i, amb això, aconseguir la implicació de les empreses en el programa educatiu per a afavorir la inserció laboral i la contractació directa de l’alumnat.

El programa de Formació Professional Dual es caracteritza per un mètode d'aprenentatge que combina la formació que s'imparteix en els centres educatius, amb la formació que rep l'alumnat en les empreses. Augmentant la col·laboració entre l'empresa i el centre educatiu, es milloren les competències professionals de l'alumnat i les oportunitats d'inserció en el mercat laboral.

Objectiu Principal

L’objectiu principal de la Formació Professional Dual és el de marcar un camí d’evolució de les ensenyances de Formació Professional a la Comunitat Valenciana cap a una major adequació de la formació dels futurs treballadors i treballadores a les necessitats de les empreses.

Característiques

Els projectes d'FP Dual sorgeixen de la interacció amb les empreses per a afavorir la connexió entre l'àmbit educatiu i el professional i, per tant, incrementar les possibilitats d'inserció laboral de l'alumnat:

• Les empreses es responsabilitzen de part de la formació de l'alumnat, de manera coordinada amb els centres educatius, assumint entre el 33% i el 50% del temps de formació.
  • Compatibilitat entre l'horari en el centre educatiu i l'horari en l'empresa.
  • Contracte per a la Formació i l'Aprenentatge o Beca per part de les empreses, amb alta en el Règim de Seguretat Social durant el període d'estada en l'empresa.
  • Acompanyament: El centre educatiu designarà al tutor d'FP Dual i l'empresa a un instructor, que de manera conjunta elaboraran el programa formatiu i realitzaran el seguiment de l'alumnat durant el període de formació en l'empresa.
  • Reconeixement: L'alumnat rebrà un Certificat acreditatiu de la formació en l'empresa, segons les competències professionals adquirides durant el procés de formació.

Avantatges de l'FP Dual

• Combinar la formació en el centre educatiu i en l'empresa al llarg del cicle formatiu en la modalitat d'FP Dual, per a “aprendre fent”.
  • Adequar la formació a la realitat i a les necessitats de les empreses i l'estructura econòmica de la localitat, zona, comarca, territori…
  • Millorar les capacitats i competències, tant personals com professionals i socials.
  • Augmentar les expectatives d'inserció professional després d'obtindre un títol acadèmic de Formació Professional ja siga de Cicle Formatiu de Grau Bàsic (CFGB), Cicle Formatiu de Grau Mitjà (CFGM) o Cicle Formatiu de Grau Superior (CFGS).

Requisits d'accés

Tindre 16 anys i complir els requisits per a l'accés a qualsevol Cicle Formatiu de Grau Mitjà, Cicle Formatiu de Grau Superior o Cicle Formatiu de Grau Bàsic