En aquest espai informarem sobre els programes de mobilitat internacional per a alumnat i professorat de l'IES Pare Arques:
Programa de mobilitat internacional per professorat i alumnat de Cicles Formatius: Euro Trainee
Programa eTwinnig de suport als programes Erasmus+
Mobilitat internacional a Bolònia. 5.
Hui hem participat en una activitat STEAM (science, technology, engineering and maths) amb xiquetes i xiquets de 3 i 4 anys. S’ha aconseguit que en una mateixa activitat parlar d’un país que es diu Espanya on es parla una llengua que es diu català, han sentit paraules en català que han repetit i s’han introduït en un senzill llenguatge de …
Mobilitat internacional a Bolònia. 4
Hui hem continuat descobrint el funcionament del centre i els seus projectes. Hem assistit a una classe d’aprenentatge cooperatiu de les matemàtiques en la que els alumnes havien de resoldre problemes en grup. Els alumnes eren de secundària i havia de quedar molt clara l’explicació del procediment. La col.lecció de problemes forma part dels materials didàctics que es preparen per …
Mobilitat internacional a Bolònia. 3
Hui hem vist com es plantejava l’ús de noves tecnologies per al treball dels continguts gramaticals al centre de Primària Goulandi. En grup de dos, els alumnes treballaven amb una tauleta digital les categories gramaticals italianes. Aquest treball només s’avança a classe per evitar que els alumnes que no disposen d’ordinador o internet a casa es retarden en la faena. …
Mobilitat internacional a Bolònia. 2
Segon dia. Hui ha sigut un dia replet d’activitats. Ens ha interessat en especial l’ús de les tecnologies que fan a l’institut: els alumnes tenen un llibre de text mentre que la professora el té en versió digital. Cada classe disposa d’una monitor interactiu de grans dimensions. Els alumnes envien els deures al compte de la professora i corregeixen junts. …
Mobilitat internacional a Bolònia. 1.
Educator’s profesional and pedegogic digital competences Hui ens han rebut a l’Istituto Comprensivo Bologna num 10. La professora Giuliana Pancaldi, responsable del projecte d’intercanvi intercultural Erasmus, ens ha explicat el funcionament de l’Institut. Les característiques que més criden l’atenció respecte la seva organització són principalment dues: – L’institut consta d’una escoleta per xiquets entre 3 i 6 anys, dues escoles …
Dia 5: Observació de classes
[2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952] Hui ha sigut l’últim dia de Job shadowing en l’institut.A primera hora, hem assistit a la classe d’Espanyol de primer de Batxillerat on hem fet una activitat pràctica per a treballar la competència comunicativa oral de l’alumnat.Seguidament ens hem dirigit a l’aula d’Anglès de primer d’ESO. L’alumnat ha fet una presentació individual de la seua família, projectant cadascú el …
Dia 4: Pensament computacional, programació i robòtica educativa.
[2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952] Hem començat el dia visitant l’escola de Sint Paulus Gasischolen, que és un centre catòlic d’Educació Primària focalitzada en TIC, pensament computacional i sostenibilitat. Tracta alumnat amb ACNEAE (Alumnat amb necessitats específiques especials). Després d’una explicació de les característiques del centre, s’aprofundeix en el personal, les tasques que fan cadascú, les seues fortaleses, el contacte amb les famílies i …
Dia 3 : Observació de classes
[2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952] Hui el grup de professors ens hem repartit en diferents classes per a fer l’observació: a primera hora (9:15h) hem anat a Tecnologia, Educació física i Llatí. A segona (10:15h) hem anat a classe d’Anglès; i a tercera hora (11:30h) hem assistit a l’aula STEM.En totes elles les dinàmiques han estat dividides en tres parts: explicació de l’activitat en …
Dia 2: Estratègia digital de centre.
[2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952] MOBILITAT BÈLGICA (CORTRIQUE) DEL 26/05/2024-01/06/2024 A les 9.30 ens ha rebut l’encarregat de projectes STEM, Joos, que ens ha acompanyat a l’Aula del Futur on hem comprovat com els alumnes utilitzaven la tecnologia per a dur a terme un projecte, que consistia en la creació de partits polítics.A continuació, hem assistit als “workshops Retrieval practice, Introduction Agile Learning Principals …
Dia 1: Transformació digital de l’educació i els centres.
[2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952] MOBILITAT BÈLGICA (CORTRIQUE) DEL 26/05/2024-01/06/2024 Hui ha sigut el primer dia de la mobilitat Erasmus+ en l’institut Rhizo Lyceum OLV Vlaanderen de Kortrijk (Bèlgica) on hem conegut les seues instal·lacions. Els quatre professors belgues ens han presentat el centre, explicant la seua metodologia innovadora i els seus valors. A la vesprada, hem visitat l’aula del futur que han dissenyat …