Història

Vila-real és una ciutat situada en la comarca de la Plana Baixa en la província de Castelló. Es troba a 7 km de distància de la capital (Castelló) i a 58 km, aproximadament de València. És una ciutat de quasi 60.000 habitants censats, amb una economia basada en la indústria i en l’agricultura.
El centre es va posar en marxa en 1980 com a Institut Nacional de Formació Professional de Vila-real amb els ensenyaments de Formació Professional de primer i segon grau de Electricitat, professió Electrònica, Automoció professió Mecànica del Automòbil i Perruqueria i Estètica, professió Perruqueria.

Està ubicat en el carrer Miralcamp, als afores de la ciutat en la zona oest. Just al costat de la parcel·la que ocupa l’Institut, es troba la Ciutat Esportiva del Villarreal C.F., amb una residència per als futbolistes jóvens en edat escolar amb capacitat per a uns 90 residents i les instal·lacions pròpies per a la pràctica d’este esport.

Al juliol de 1998 es va aprovar un projecte de reforma i adequació de l’edifici existent per a començar les classes d’ESO, cosa que va suposar que este centre s’avançara en dos anys en la implantació de la reforma educativa. L’adequació de les instal·lacions va acabar l’any 2005, després de tres anys d’obres que van obligar a impartir les classes en aules prefabricades en la mateixa parcel·la del centre.

Actualment, l’IES Miralcamp consta de tres edificis dedicats a aules i units entre ells per corredors. En un dels edificis es troben les oficines de Secretaria, les instal·lacions de laboratoris i la sala d’actes; en un altre, les aules temàtiques generals d’informàtica, música, tecnologia i plàstica junt amb els tallers dels cicles de F.P. d’Informàtica, Electrònica i Administratiu i la resta d’aules de docència. En el tercer edifici s’ubiquen les instal·lacions per als cicles d’Activitats Fisicoesportives. En un quart edifici singular es troba el gimnàs. El centre compta també amb una vivenda per a un subaltern resident i una cantina escolar.

Actualment, es centre imparteix ESO, Batxillerat d’Humanitats i Ciències Socials, Batxillerat de Ciències i Tecnología, Formació Professional Bàsica d’Administratiu, Electricitat-Electrònica i Informàtica i Cicles Mitjans i Superiors de les famílies d’Activitats Físiques i Esportives, d’Administració i Gestió, Electricitat i Electrónica i Informàtica i Comunicacions.