Convalidacions i exempcions CICLES FORMATIUS

  • Convalidacions Mòduls Professionals

Les convalidacions entre mòduls professionals de distints cicles formatius estan regulades pel Reial decret 1085/2020, de 9 de desembre, pel qual s’estableixen convalidacions de mòduls professionals dels títols de Formació Professional del sistema educatiu espanyol i les mesures per a la seua aplicació, i es modifica el Reial decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu i la seua Correcció d’errades .

La qualificació d’un mòdul convalidat serà l’obtinguda pel sol·licitant en el mòdul professional aportat per a la convalidació. En aquells casos, en els quals la convalidació exigisca considerar més d’un mòdul professional, la qualificació final serà el resultat del càlcul de la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingudes en aquests mòduls.

Els mòduls professionals convalidats aportant estudis universitaris, el nivell B1 o el nivell B2 d’Anglés, així com els que es convaliden aportant estudis anteriors a la LOGSE, no portaran assignada cap puntuació, constant en l’expedient de l’alumnat com convalidat i no computaran a l’efecte de càlcul de la nota mitja.

Els requisits generals són:

  • Estar matriculat en el mòdul que es vol convalidar.
  • Sol·licitar la convalidació a la Direcció del Centre on s’ha formalitzat la matrícula.
  • Haver superat un mòdul o formació acadèmica que incloga totalment les capacitats terminals o resultats d’aprenentatge i continguts mínims dels mòduls professionals susceptibles de convalidar.

Com sol·licitar la convalidació:
En el termini de 30 dies des de que s’ha formalitzat la matrícula presentant a la SECRETARIA DEL CENTRE:

  • Sol·licitud de convalidació (model en la secretaria del centre o a través de la pàgina web de l’institut).
  • Fotocopia del DNI, NIE, Passaport o Targeta d’estranger o permís de residència.
  • Certificat acadèmic oficial o llibre de qualificacions dels estudis cursats (original i fotocòpia). En el cas d’estudis universitaris es necessari presentar un pla d’estudis expedit i segellat per la universitat dels continguts teòrics i pràctics i les assignatures superades.
  • Si la convalidació ha de ser resolta per la direcció General de Formació Professional del Ministeri d’Educació cal adjuntar un certificat de matrícula.

Convalidacions de diferents mòduls professionals:

ÒRGANS COMPETENTS PER RESOLDRE LES CONVALIDACIONS

FORMACIÓ APORTADA

FORMACIÓ A CONVALIDAR i ANNEX A PRESENTAR A LA SECRETARÍA DEL CENTRO

DIRECCIÓ DEL CENTRE

MÒDULS LOGSE

MÒDULS LOE: Si estan establerts en l’Annex IV del Decret que estableix el títol. ANNEX XV

DIRECCIÓ DEL CENTRE

MÒDULOS LOE

MÒDULS LOE: Mòduls comuns i aquells que acrediten la mateixa denominació, duració i continguts. ANNEX XV

DIRECCIÓ GENERAL DE FP (MINISTERI D’EDUCACIÓ)

ESTUDIS UNIVERSITARIS

MÒDULS LOE: En aquest cas, a més de la documentació general esmentada, cal aportar el programa de les assignatures universitàries segellats. SOL·LICITUD CONVALIDACIONS MINISTERI D’EDUCACIÓ

Convalidacions del mòdul de FOL:

ÒRGANS COMPETENTS PER RESOLDRE LES CONVALIDACIONS FORMACIÓ APORTADA FORMACIÓ A CONVALIDAR i ANNEX A PRESENTAR A LA SECRETARIA DEL CENTRE
DIRECCIÓ DEL CENTRE MÒDULS LOE MÒDULS LOE: Entre cicles LOE podrà ser convalidat (inclús entre cicles de Grau Mitjà i cicles de Grau Superior). ANNEX XV
DIRECCIÓ DEL CENTRE MÒDULS LOGSE MÒDULS LOE: Es podrà convalidar entre LOGSE i LOE (inclús entre cicles de Grau Mitjà i cicles de Grau Superior) sempre que s’haja aprovat el mòdul en algun cicle LOGSE i s’acredite tindre el certificat de Tècnic en Prevenció de Riscos Laborals, de Nivell Bàsic, expedit d’acord amb el que disposa el RD Decreto 39/1997, de 17 de gener. ANNEX XV
DIRECCIÓ GENERAL DE FP (MINISTERI D’EDUCACIÓ) MÒDULS LOE MÒDULS LOGSE. SOL·LICITUD CONVALIDACIONS MINISTERI D’EDUCACIÓ

Convalidacions del mòdul d’EIE:

ÒRGANS COMPETENTS PER RESOLDRE LES CONVALIDACIONS FORMACIÓ APORTADA FORMACIÓ A CONVALIDAR i ANNEX A PRESENTAR A LA SECRETARIA DEL CENTRE
DIRECCIÓ DEL CENTRE MÒDULS LOE MÒDULS LOE: Entre cicles LOE podrà ser convalidat (inclús entre cicles de Grau Mitjà i cicles de Grau Superior). ANNEX XV
DIRECCIÓ DEL CENTRE MÒDULS LOGSE MÒDULS LOE: Es podrà convalidar el mòdul de “Empresa i iniciativa emprenedora” dels títols LOE, amb el Mòdul professional d’“Administració, gestió i comercialització en la xicoteta empresa” dels títols LOGSE, independentment del títol de formació professional al que pertanguera. ANNEX XV

Convalidacions del mòdul d’anglés tècnic:

ÒRGANS COMPETENTS PER RESOLDRE LES CONVALIDACIONS LA CONVALIDACIÓ DE MÒDULS PROFESSIONALS D’ANGLÉS TÈCNIC, REQUERIRÀ:
DIRECCIÓ DEL CENTRE Tindre superat el mateix mòdul professional en qualsevol altre cicle formatiu LOE cursat en la Comunitat Valenciana. ANNEX XV.
DIRECCIÓ DEL CENTRE Tindre superat el mòdul professional d’Anglés Tècnic d’un determinat curs en un cicle de grau superior, tindrà efectes de convalidació sobre el mòdul d’Anglés Tècnic del mateix curs de qualsevol cicle de grau mitjà, cursat a la Comunitat, i establit a l’empara de la LOE. ANNEX XV.
DIRECCIÓ DEL CENTRE Acreditar el nivell de coneixement de llengua anglesa corresponent al nivell B1 del Marc Comú Europeu de les Llengües.
Per a la seua acreditació es requerirà un certificat expedit per les escoles oficials d’idiomes o altres organismes oficials nacionals o estrangers. ANNEX XV.
CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I ESPORT Per a la resta de convalidacions del mòdul professional d’Anglés Tècnic no previstes en l’apartat anterior. ANNEX XVIII.

  • Exempció Mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT).

Podrà determinar-se l’exempció total o parcial del mòdul professional de FCT per la seua correspondència amb la pràctica laboral, sempre que s’acredite, almenys, un any a temps complet o el seu equivalent a temps parcial, d’experiència relacionada amb els estudis professionals que permeten demostrar l’adquisició de les capacitats corresponents al mòdul professional de FCT.

Com se sol·licita:

Després de formalitzar la matrícula d’aquest o fora del període de matrícula, sempre amb una antelació mínima de 30 dies hàbils a l’inici previst de les pràctiques.

Presentant en la SECRETARIA DEL CENTRE docent la documentació següent:

  • Sol·licitud dirigida a la direcció del centre docent, degudament emplenada segons el model oficial. La podeu obtindre a la secretaria del centre o punxant al següent enllaç: SOL·LICITUD D’EXEMPCIÓ DEL MÒDUL D’FCT
  • Acreditació d’experiència laboral d’un any com a mínim a temps complet o el seu  equivalent a temps parcial, relacionada amb el cicle de la Formació Professional o estudis que es cursen, per a la qual cosa caldrà aportar la documentació següent:
    • En el cas de treballadors assalariats:
      • Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l’Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estigueren afiliats, en que conste l’empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació.
      • Contracte de treball o certificació de l’empresa on hagen adquirit l’experiència laboral, en el qual s’especifique la durada dels períodes de prestació del contracte, l’activitat desenvolupada i l’interval de temps en el qual s’ha realitzat aquesta activitat.
    • En el cas de persones treballadores autònomes o per compte propi:
      • Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social o de l’Institut Social de la Marina dels períodes d’alta en la Seguretat Social en el règim especial corresponent.
      • Certificació d’alta en el cens d’obligats tributaris.
      • Descripció de l’activitat desenvolupada i l’interval de temps en el qual s’ha realitzat.
    • En el cas de persones treballadores voluntàries o becàries, es requerirà la certificació de l’organització on s’haja prestat l’assistència en la qual s’especificaran les activitats i funcions realitzades, l’any en què es van realitzar i el nombre total d’hores dedicades.
    • En el cas que l’activitat de les empreses o entitats a què fa referència aquest punt haja cessat i siga impossible l’obtenció de les certificacions esmentades anteriorment, l’alumne o l’alumna haurà d’aportar la documentació acreditativa del cessament de l’activitat, juntament amb una declaració jurada en què es descriguen les activitats dutes a terme en l’empresa o entitat.