Premis Extraordinaris

BATXILLERAT

Procediment per atorgar els premis:

• Es convoquen 30 premis extraordinaris.
  • El procés per a atorgar els premis es realitzarà a través de la nota mitjana, expressada amb 3 decimals, obtinguda per l’alumnat aspirant en la fase obligatòria de la prova PAU, corresponent a les següents matèries:  Valencià: Llengua i Literatura II, Llengua Castellana i Literatura II,  Primera Llengua Estrangera II (Anglés),  Història d’Espanya i l’assignatura troncal general de modalitat cursada per l’alumnat (Matemàtiques II, Llatí II, Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II o Fonaments de l’Art II).
  • Cas que l’alumne/a estiga exempt en la prova PAU de la realització de l’examen de la matèria de Valencià: Llengua i Literatura II, el càlcul de la nota mitjana amb tres decimals es realitzarà amb les altres quatre matèries.
  • Per a l’adjudicació del premi extraordinari de Batxillerat, les persones aspirants hauran d’haver obtingut en cada exercici de la prova PAU almenys 5 punts, i una qualificació mitjana de la fase obligatòria de la PAU igual o superior a 8 punts.

Alumnat aspirant al premi:

Tot l’alumnat que complisca els requisits següents es considerarà aspirant, sense necessitat de cap inscripció:

• Haver obtingut el títol de Batxiller, amb totes les matèries de l’etapa superades en l’avaluació final ordinària, en el curs 2022-2023, en centres docents espanyols dependents de la Comunitat Valenciana.
  • Haver obtingut en el conjunt dels dos cursos de Batxillerat de qualsevol de les modalitats una nota mitjana igual o superior a 8,75 punts.
  • Cas que algun alumne o alumna no desitge ser considerat aspirant a aquest premi o considere que hauria d’estar inclòs al llistat provisional d’aspirants al premi podrà presentar l’annex I o l’annex II a la secretaria del centre.

Beneficis de l’alumnat premiat:

• Els alumnes i les alumnes que obtinguen premi extraordinari de Batxillerat rebran un diploma acreditatiu d’aquesta distinció i podran optar al premi nacional.
  • Aquesta distinció els serà anotada en el seu expedient acadèmic i en el seu historial acadèmic.
  • Els estudiants que obtinguen un premi extraordinari de Batxillerat no estaran obligats al pagament de les taxes de matrícula en el primer curs dels estudis superiors en una universitat pública.

Calendari:

DATES

ACTUACIONS

Abans del 2 de juny de 2023 Publicació del llistat provisional d’alumnat candidat al premi (a partir de la nota mitjana de l’etapa de batxillerat que consta a ITACA) en el web:

10 dies hàbils des de la publicació del llistats provisional d’aspirants. Possibilitat de renúncia a ser considerat aspirant a aquest premi mitjançant la presentació de l’annex I a la secretaria del centre educatiu.

Al·legacions al llistat provisional d’aspirants mitjançant la presentació de l’annex II a la secretaria del centre educatiu.

Abans del 30 de juny de 2023 Publicació del llistat definitiu d’aspirants al premi en el web:

Abans del 12 de juliol de 2023 Publicació del llistat provisional d’alumnat premiat en base a les qualificacions obtingudes en la fase obligatòria de la prova PAU en el web:

5 dies hàbils després de la publicació de llistat provisional d’alumnat premiat Presentació per part de l’alumnat d’al·legacions al llistat provisional en els registres públics i oficines establides en l’article 16.4 de la llei 39/2015 d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al·legacions raonades a aquest llistat dirigides a la Direcció General d’Innovació Educativa i Ordenació.
Abans del 29 de setembre de 2023 Publicació al DOGV del llistat definitiu d’alumnat premiat.

CICLES FORMATIUS

Podran optar als Premis Extraordinaris de Formació Professional els alumnes que, havent estat matriculats en centres docents de la Comunitat Valenciana sostinguts amb fons públics que impartisquen Formació Professional, reunisquen els requisits següents:

a) Haver finalitzat els seus estudis de cicles formatius de grau mitjà o de grau superior en el curs acadèmic immediatament anterior al curs actual.

b) Haver obtingut una qualificació final del cicle igual o superior a 8,5.

La nota s’obtindrà a partir de la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingudes en els mòduls que componen el cicle. Per al càlcul de la nota mitjana no seran tinguts en compte els mòduls professionals que tinguen l’expressió d’apte, exempt o convalidat.

Els alumnes que, reunint els requisits establits en els apartats anteriors, vulguen optar a estos premis extraordinaris hauran de presentar la documentació que s’indica, en el centre públic on es troba el seu expedient acadèmic:

a) Sol·licitud d’inscripció segons model que es publica com a annex II en la resolució de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoquen, per a la Comunitat Valenciana, els premis extraordinaris de Formació Professional (disponible a la secretaria de l’IES o a l’enllaç del final de la pàgina).

b) Certificat acadèmic dels estudis realitzats,  expedit per la secretaria del centre en model oficial.

c) Breu currículum basat en el model europeu (Europass: https://europass.cedefop.europa.eu/es/documents/curriculum-vitae), amb indicació, si és el cas, dels premis o beques que han obtingut i altres mèrits qualssevol que es desitge al·legar, acompanyats de la fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa corresponent degudament justificada.

d) Fotocòpia compulsada dels documents que acrediten l’existència dels mèrits al·legats per la persona sol·licitant.

e) Autobarem dels mèrits presentats segons model de l’annex III de la Resolució per la qual es convoquen els premis extraordinaris.