PROJECTE

#Pega-li la volta és un projecte de centre amb el qual creem, dibuixem i establim un nou camí. Un camí que té com a punt de partida els objectius de desenvolupament sostenible de l’agenda 2030 i que pretén aconseguir una nova identitat de centre.

Aquest treball interdisciplinari planteja utilitzar noves metodologies, canviar la relació amb l’alumnat i les famílies, connectar amb la seua realitat i atendre les seues necessitats. A més a més, desenvolupa capacitats i fomenta valors i habilitats socials. Tot açò amb una educació transversal i col·laborativa, una estructura cooperativa i una metodologia dialògica.

El projecte es posa en marxa als 6 grups de 2n d’ESO i als cicles formatius. El fil conductor ės l’obra de Jules Verne La volta al món en 80 dies. Des del cicle de Cuina i Restauració es planteja “Cuines del món”. Cada mes l’alumnat prepara una exposició-degustació i d’aquesta manera, cicles i secundària comparteixen un nou espai d’aprenentatge.

PEGA-LI LA VOLTA A LA RÀDIO

Capítol 1: Naix un nou projecte

Entrevista a Patricia Moreno i Sílvia Ripoll en la qual ens contaran el naixement d’un nou projecte al IES Mediterrània de Benidorm.

Capítol 2: Entrevista amb Helen i Elisabeth

En aquest segon capítol entrevistem a Helen Massingham i a Elisabeth Soler que ens conten la tasca realitzada amb els seus alumnes.

Capítol 3: “Fish and Chips”

Ens visiten a la ràdio els alumnes de la FPB de Cuina i 2ESO A, contant-nos la degustació de la cuina Anglesa que van tindre divendres 10 de desembre al restaurant del centre.

Capítol 4: La cuina francesa “crepes”

En aquest quart capítol entrevistem a Vicent Colomer i als seus alumnes, així com als alumnes que van saborejar la recepta de les creps al IES Mediterrània.

Capítol 5: La pizza italiana

En aquest 5é capítol entrevistarem als alumnes de FPB de Cuina i als de 2n ESO C en la degustació que van fer tots ells de la Pizza Italiana el divendres 25 de febrer.

Capítol 6: “Tikka Massala”

Els alumes de 2 ESO i FPB de Cuina del IES Mediterrània en conten la jornada gastronòmica viscuda el 26 de març de 2022 al restaurant del centre, on van degustar un “Tikka Massala” plat típic de la cuina Indú.

Capítol 7: Porc Agredolç

Continuem amb les receptes del món #pegalilavolta en aquesta ocasió viatgem al Japó a conéixer un poc més de la seua cultura i gastronomia. de Benidorm.

Capítol 8: La cuina als Estats Units

Entrevistem als alumnes de 2n d’ESO F per la degustació que van fer el passat 27 de maig al restaurant del IES Mediterrània de la cuina nord-americana dins del projecte #pegalilavolta

CARTELLS I TICKETS