Departament d’Economia

Departament d'Economia

El departament està situat a l'edifici d'ESO i Batxillerat, al primer pis enfront de la biblioteca de l'institut.

Impartim classe en ESO i en Batxillerat en la modalitat de Ciències Socials.

Participem en diferents projectes vinculats a la Universitat i entitats socials amb l'objectiu de desenvolupar metodologies innovadores i motivadores per al nostre alumnat tot fomentant la coordinació interdepartamental. En el marc d'aquests projectes el nostre alumnat ha rebut diversos premis, com el 3r de l'Olimpíada d'Economia, el 1r del concurs Projecte Empresarial i el 1r del concurs Comprendre la Societat.

L'economia envolta les nostres vides i comprén qüestions com l'atur, els impostos, les ajudes socials, la crisi ecològica, la política econòmica..., que són fonamentals per entendre la societat en què vivim. Les matèries impartides pel departament ens ajuden a desenvolupar un esperit crític amb l'objectiu de fomentar una ciutadania responsable.

ESO:

Iniciació a l'Activitat Emprenedora i Empresarial. Optativa

Aquesta matèria inclou aspectes teòrics i pràctics orientats a preparar l'alumnat per a una ciutadania responsable i per a la vida professional: què és emprendre, com implicar-nos en les transformacions socials que desenvolupen un model econòmic integrador, ecològic i just, responsabilitzar-se de la seua formació, sense oblidar els aspectes més concrets relacionats amb la possibilitat de creació d'un negoci propi o de ser innovadors o “intraemprenedors” en el seu treball dins d'una organització.

Economia: en 4t ESO

La matèria està enfocada a estudiar Batxillerat de Ciències Socials, tot i que l'economia està present en tots els aspectes de la nostra vida quotidiana. L'estudi de l'economia ajuda a comprendre el món que ens envolta i proporciona ferramentes per analitzar de forma crítica la societat en què vivim; a més, contribueix a desenvolupar la curiositat intel·lectual, la capacitat analítica, el rigor i l'amplitud de perspectives a l'hora de fer front a l'estudi i investigació de diversos temes, el coneixement de variables com el creixement, la pobresa, l'educació, la salut, la riquesa, el medi ambient, etc.

Batxillerat:

Economia de 1r Batxillerat

La formació especialitzada que ofereix aquesta matèria, com a assignatura troncal del Batxillerat de Ciències Socials, permet de proporcionar a l'alumnat les ferramentes que els ajuden a ser ciutadans crítics i a la presa de decisions responsables dins la societat. Al seu torn, facilita l'accés a estudis de caràcter econòmic i empresarial, tant de nivell universitari com de cicles formatius de grau superior.

Economia Empresa de 2n Batxillerat

La matèria estudia l'empresa com a realitat fonamental de l'estructura socioeconòmica contemporània i la seua anàlisi interna amb funcions i objectius establerts, així com les seues relacions amb l'entorn social en el qual projecta la seua influència generant riquesa i ocupació però també degradant el medi ambient i provocant precarietat laboral i vital.

FAG optativa de 2n Batxillerat

Matèria específica per als estudiants del Batxillerat d'Humanitats i Ciències Socials amb un caràcter eminentment pràctic que busca fomentar la creativitat i l'esperit innovador a través del desenvolupament d'un projecte emprenedor que fomenta el treball en equip, la utilització de ferramentes informàtiques i audiovisuals i el desenvolupament d'habilitats de comunicació.