Departament de Tecnologia

ON ESTEM?

El departament de Tecnologia té un despatx/magatzem situat entre les dues aules taller d'ESO en el primer pis de l'edifici d'ESO i Batxillerat.

NIVELLS DOCENTS

Impartim classe en els quatre cursos d'ESO i Tecnologia Industrial en 1r i 2n de Batxillerat.

ACTIVITATS DESTACADES

Des de fa diversos cursos el departament ha participat en el programa del pla de transició del centre impartint les tres assignatures científiques (Matemàtiques, Biologia i Tecnologia) en alguns cursos de 1r d'ESO.

El departament ha participat en el programa plurilingüe del centre des del seu començament impartint classe de Tecnologia en 3r d’ESO en anglés.

Hem participat tots els anys en la Diada pel Valencià amb tallers com a creació de cometes, cartelleria, taller de Pyssla i taller de henna.

Un professor del departament realitza un taller de programació i robòtica voluntari per a alumnat de 3r i 4t d'ESO, dins del PAM.

Tres dels professors del departament participen en el grup de treball dedicat als projectes Erasmus+ de l'àmbit escolar.

QUÈ APRENDRÉ?

El principal valor de l'assignatura de Tecnologia és el treball de projectes. L'eix central del curs són els projectes tecnològics que els alumnes desenvolupen a partir d'una situació plantejada. Aquest projecte serveix per a introduir diferents continguts teòrics.

El departament li dona molta importància a la llibertat creativa en els projectes, per la qual cosa, partint d'unes premisses comunes, cada grup d'alumnes desenvolupa el seu propi disseny. Això enriqueix el procediment de disseny i l'aprenentatge a través de la comparació de diferents solucions a un mateix problema. La varietat de projectes a l'aula, així com la seguretat en el treball, requereixen una atenció molt major que la que pot prestar una única persona, per la qual cosa la major part de les hores dedicades al taller en els primers cursos de l'ESO tenen una segona professora en codocència a l'aula.

A més dels projectes constructius es treballen part dels continguts amb eines digitals, com dibuix per ordinador, simulacions de circuits electrònics o programació en Arduino.

OPTATIVES

El departament de Tecnologia imparteix les següents optatives:

Taller de robòtica: optativa de 2n d’ESO en la qual es construeixen robots electromecànics i es programa amb diferents kits educatius.

Tecnologia 4t d’ESO: és assignatura optativa per a l'alumnat que cursa l'opció acadèmica. En aquesta assignatura es treballen de manera pràctica continguts relacionats amb la robòtica, l'electrònica digital i analògica, la pneumàtica i les instal·lacions en habitatges.

Tecnologia Industrial I i II: optatives de Batxillerat que tracten temes directament relacionats amb els graus d'enginyeries o amb molts dels cicles de grau superior: màquines, producció d'energia, instal·lacions, electrònica….