Departament de Religió

El departament de Religió està situat en l'edifici d'ESO i Batxillerat, en el primer pis enfront de la biblioteca de l'institut. Comparteix ubicació amb el departament de Llengua Castellana.

• ESO i Batxillerat.

L'activitat principal del Departament és la formació religiosa i moral des de la confessionalitat catòlica dels alumnes que trien l'assignatura.

Visites a la sinagoga, la mesquita i la catedral, segons nivells.

Aquesta assignatura pretén ser nexe d'unió entre les diferents àrees de coneixement aportant respostes i inquietuds en els alumnes com a persones que s'obrin a la reflexió sobre la transcendència en diàleg amb tots els altres àrees curriculars.

El nostre objectiu fonamental és dotar als nostres alumn@s d'eines conceptuals, actitudinals i espirituals que els permeten confrontar el sentit de la seua pròpia vida, tant individual com comunitària i respondre a les preguntes fonamentals que tot home es planteja si viu la seua vida des de totes les seues dimensions, també la religiosa o transcendent.

El currículum varia segons l'edat dels alumnes atenent la seua pròpia evolució psicològica i intel·lectual, mostrant, en primer lloc, la realitat i la història des d'on sorgeix el plantejament pel sentit i mostrant-li a continuació les diferents respostes a les diferents qüestions que es plantegen posant l'accent en la resposta cristiana. Finalment, preferentment en els cursos de Batxillerat, s'intenta que els alumn@s apliquen aqueixes fonts, aqueixes realitats , aqueixos continguts a diferents dimensions de la realitat: art, moral, societat, etc.

L'assignatura de Religió és optativa en tots els nivells.