Departament de Música

ON ESTEM?

El departament i les dues aules de Música es troben a l'edifici d'ESO i Batxillerat en un dels extrems (el que s'ubica sobre la cafeteria) i al segon pis.

NIVELLS DOCENTS

ESO

ACTIVITATS DESTACADES

Ambientació sonora en algunes de les diverses propostes que altres departaments plantegen dins de l'institut.

Visita al Palau de les Arts a l'activitat L'òpera en construcció, amb possibilitat d'assistir fora de l'horari escolar a una representació operística.

Assistència a un musical.

QUÈ APRENDRÉ?

Els trets essencials d'un llenguatge: el musical. Ens encanta gaudir de la música de forma intuïtiva. Però també sabem com ens enriqueix reflexionar sobre els elements amb què es construeix la música. I també descobrir com han evolucionat en el temps. Aquest coneixement ens proporciona no solament capacitat crítica sobre el que escoltem (tantes vegades de manera involuntària) sinó també capacitat creativa. En aquest sentit, la tecnologia digital està obrint un camp ben suggerent a qualsevol que s'acoste a la música amb voluntat d'experimentar des de la pròpia expressió. I en tots els sentits, al nostre departament tenim la seguretat que podeu ensenyar-nos tant o més com el que tractarem d'ensenyar nosaltres.

OPTATIVES

En quart, l'assignatura és optativa. Centrem el currículum en les músiques populars urbanes, des del blues fins al hip-hop i des d'aquesta base despleguem xarxes a altres fenòmens, com la música escènica en el segle XX i XXI i la cinematogràfica.

També en quart el departament es fa càrrec de l'assignatura d'Arts Escèniques. En aquest cas fem un viatge per les formes diferents del teatre parlat, musical, dansat o mimat, ja siga en format gran o reduït. També ens detenim en els rudiments del llenguatge cinematogràfic i plantegem la creació de microcurts que ha de realitzar l'alumnat.