Departament de Matemàtiques

El Departament de Matemàtiques es troba a l'edifici d'ESO i Batxillerat, primera planta, tercera porta a la dreta davant de la biblioteca.

• ESO i Batxillerat

Com a activitat destacada i d'interés es du a terme cada curs en quart d'acadèmiques “Mesurant la realitat”, en la qual l'alumnat pot aplicar els seus coneixements de trigonometria a la mesura d'altures i distàncies en diferents monuments de València.

El departament participa en el Programa d'Acompanyament Escolar (PAE).

Explicarem ací la diferència entre les dues assignatures següents, ja que habitualment sol ser un dubte general de les famílies.

MATEMÀTIQUES ACADÈMIQUES / MATEMÀTIQUES APLICADES

Què es pot cursar i quan?

En 3r i 4t d'ESO pots triar entre dues Matemàtiques: Acadèmiques o Aplicades.

En 4t pots canviar d'opció (encara que passar d'Aplicades a Acadèmiques suposa un sobreesforç de treball).

Continguts

En 3r d'ESO els continguts són similars en les dues Matemàtiques (ampliació dels de 2n d'ESO), tot i que es treballen a un nivell més baix en les Aplicades.

En 4t d'ESO, les Matemàtiques Acadèmiques amplien i aprofundeixen els continguts d'altres cursos (àlgebra i funcions) i afegeixen temes nous que només es treballen en aquesta opció (trigonometria o geometria analítica). Les Matemàtiques Aplicades se centren en el reforç de les de 3r amb alguna ampliació. En compte dels temes nous de les Acadèmiques, ací es repassen altres temes ja treballats en cursos anteriors (proporcionalitat o geometria) i s'imparteixen els temes de probabilitat i estadística.

Objectius

Les Matemàtiques Acadèmiques estan orientades a estudiar després un Batxillerat de qualsevol modalitat que tinga Matemàtiques.

Les Matemàtiques Aplicades estan orientades a estudiar després un cicle formatiu o a la incorporació al mercat de treball.

Recomanació general

En 3r recomanem les Aplicades a aquella persona que de manera clara ha anat malament en Matemàtiques fins al moment i no va a fer batxillerat.

La resta pot cursar les Acadèmiques. Si resulten molt difícils, sempre es pot canviar d'opció en 4t el curs següent.

En 4t recomanem les Acadèmiques a l'alumnat que vulga cursar un batxillerat amb Matemàtiques. Per al Batxillerat Humanístic convé que consulten amb el Departament d'Orientació.

Davant de qualsevol dubte, pots consultar amb el teu professor: és qui millor et coneix.

També pots consultar el Departament d'Orientació i sempre comentar-ho amb els teus pares o tutors legals.

Taller de Reforç. Si et costen les matemàtiques, el taller de reforç t'aprofitarà per repassar els conceptes impartits a classe en un grup reduït.