Departament de Llengua Castellana

Departament de Llengua Castellana i Literatura

El Departament de Llengua Castellana i Literatura es troba en el primer pis de l'edifici d'ESO i Batxillerat, enfront de la biblioteca del centre.

Tots els cursos de l'ESO i Batxillerat.

Al llarg del curs realitzem activitats extraescolars destinades a fomentar l'assistència dels alumnes a distintes representacions teatrals. D'aquesta forma es pretén impulsar la valoració del nostre llegat cultural.

En l'optativa de Literatura Universal es visita el Museu de BBAA, juntament amb les departament de Dibuix i Història, per tal d'observar la representació de la literatura en l'art. Així mateix, es comparteix l'activitat d'assistència al teatre de Sagunt amb el Departament de Llengües Clàssiques.

A través de la participació en diferents projectes educatius, com Aprendre Viatjant i Erasmus+, destaquem la importància de la col·laboració amb la resta del professorat.

El nostre objectiu fonamental és enriquir l'expressió i la comprensió de la llengua castellana, així com incentivar el plaer de la lectura com a desenvolupament intel·lectual i personal.

Dintre d'aquesta matèria aprendràs a dominar les destreses fonamentals: llegir i escriure d'una manera comprensiva, per tal d'obrir les portes a tot el coneixement. De fet, el fet d'aconseguir un domini de la llengua és indispensable per tal d'expressar amb precisió els nostres pensaments, preocupacions, emocions, sentiments...

Així mateix, en aquesta assignatura s'exercita la comprensió, interpretació i valoració de textos orals en relació amb la intenció comunicativa de cada interlocutor i l'aplicació de les normes bàsiques que els regulen.

Intentarem aconseguir la valoració dels gèneres i les obres més representatives de la literatura espanyola relacionades amb els períodes estudiats, i el marc històric i sociocultural en què es produeixen.

Fomentem la lectura d'obres de la literatura espanyola i de la literatura juvenil com a font de plaer, enriquiment personal i de coneixement del món per tal d'aconseguir el desenvolupament dels gustos propis i autonomia lectora.

Reforços en els nivells de l'ESO: Per a alumnes que tenen dificultats sobretot en l'expressió escrita i comprensió, tant oral com escrita, de la llengua castellana. En aquestes classes s'incentiva la lectura i l'escriptura a partir de textos diversos i es reforcen els conceptes de l'assignatura.

En 1r de Batxillerat, s'alterna amb el Departament de Valencià l'optativa de Literatura Universal. En aquesta es realitza un recorregut històric per les obres i autors més representatius de la literatura, inserits en el context artístic i cultural de cada època.

Tenim hores assignades a hores de PAE i Compensatòria amb les quals tractem de reforçar l'aprenentatge dels alumnes amb més dificultats en l'assimilació de continguts.