Departament de Grec

ON ESTEM?

El departament de Grec (Grec, Llatí i Cultura Clàssica) està situat al primer pis de l'edifici d'ESO i Batxillerat, al corredor de la biblioteca al costat del departament d'Anglés. Compartim espai amb Filosofia i Francés.

NIVELLS DOCENTS

Impartim classe en ESO (Cultura Clàssica i Llatí) i en Batxillerat (Grec i Llatí).

ACTIVITATS DESTACADES

Un dels lemes del departament és Ludere et Discere (fruir i aprendre). Així doncs, a més d'ocupar-nos de les nostres hores de docència, solem realitzar una sèrie d'activitats extraescolars i complementàries i col·laborem en tot tipus d'activitats organitzades pel centre que serveixen per completar, fomentar i consolidar l'estudi de la matèria impartida a l'aula mitjançant el treball col·laboratiu, a més de potenciar les relacions socials i les normes de convivència. Tractem de ser un departament actiu i dinàmic dins de les nostres possibilitats. Les nostres activitats destacades són:

- Visita a la València romana, visigòtica i medieval junt amb el departament de Valencià. (1r de Batxillerat).

- Visita a la Domus Baebia, aula permanent de cultura clàssica de Sagunt. (ESO).

- Concurs online de cultura clàssica Odissea en el qual hem obtingut premi diversos anys.

- Assistència i participació en els Ludi Saguntini. Assistim a las representacions de teatre grec i romà i als tallers i activitats que es duen a terme durant la setmana que dura aquest festival. ( 4t ESO, 1r i 2n Batxillerat).

- Olimpíada de Clàssiques. En diverses ocasiones el nostre alumnat n'ha aconseguit algun dels premis.

- Fira alternativa del llibre. Aquest projecte nasqué amb motiu de la celebració  del dia del llibre i els últims anys ha format part de la Diada pel valencià.

- Camiseta grega. Cada curs realitzem una camiseta amb un motiu i un text grec. És una de les senyes d'identitat del nostre departament.

- Àpat grecoromà. Un altre tret distintiu del departament és el dinar tradicional de fi de curs fet per l'alumnat amb receptes gregues i romanes.

- Cada cert temps organitzem i coordinem amb altres departaments projectes que involucren a tot l'institut, com la representació d'un triomf romà o dies temàtics dedicats a Grècia i Roma.

QUÈ APRENDRÉ?

Grècia i Roma són l'origen de la civilització occidental a la qual pertanyem. Tot el que som, ens agrade o no, en deriva. L'estudi del grec i del llatí, així com la seua cultura (literatura, mitologia, vida quotidiana, ciència, sistemes de govern...) ens ajudaran a comprendre millor el món en què vivim i les raons de tantes xicotetes coses que formen part del nostre dia a dia.

MATÈRIES IMPARTIDES

ESO:

Cultura Clàssica: optativa per a tota l'ESO.

Aquesta matèria tracta d'apropar el món de l'antiga Grècia i l'antiga Roma, punt de partida del nostre imaginari col·lectiu, a l'alumnat d'una manera lúdica i el més dinàmica possible. Ens convertim en déus de l'Olimp, explorem i aprenem antics costums de grecs i romans, que potser no ens pareixen tan antics, lluitem contra esfinxs , minotaures i sirenes. L'aventura ens espera.

Llatí: 4t ESO: optativa.

És una matèria d'introducció a la llengua llatina que es completa amb l'estudi de la seua cultura. Es recomana el seu estudi a tot l'alumnat que vulga estudiar el batxillerat humanístic i de ciències socials.

Batxillerat:

Llatí de 1r de Batxillerat:

Aquesta matèria aprofundeix en l'estudi de llatí, però no és indispensable haver-la cursada en 4t d'ESO, ja que tant si s'ha cursat en 4t com si no, comencem a estudiar-la de zero. A través de la vida d'una família romana ens endinsem en l'estudi de la llengua i de la cultura llatines.

Aquesta opció està recomanada especialment per a l'alumnat que vulga estudiar Traducció i Interpretació o qualsevol Filologia, però també és recomanable per a l'alumnat que vulga estudiar Periodisme, Història, Dret, Criminologia, Magisteri, Gestió i Administració Pública, Informació i Documentació, Digital Business, Organització d'Events, Protocol i Relacions Institucionals, graus als quals es pot accedir tant per l'itinerari de ciències socials com per l'humanístic.

Grec de 1r de Batxillerat:

L'estudi de la llengua grega i el seu llegat cultural és el complement natural de l'estudi del llatí, fet pel qual van units en el batxillerat humanístic. Mitjançant la pràctica amb textos adaptats iniciarem l'estudi de la llengua grega i de la seua cultura.

Llatí de 2n de Batxillerat:

En l'últim curs de llatí es para especial atenció a la traducció i comentaris morfosintàctics d'autors clàssics proposats per la Universitat per a la PAU.

Grec de 2n de Batxillerat:

En aquest últim curs de grec ens dedicarem a la traducció i estudi d'una recopilació de textos d'autors clàssics proposats per la Universitat per a la PAU.