Departament de Biologia i Geologia

En la primera planta de l'edifici d'ESO i Batxillerat, accedint per l'escala intermèdia i girant a l'esquerra, al costat del nostre laboratori.

• ESO i Batxillerat

Participem en el programa de transició del centre impartint àmbits en 1r d'ESO.

Impartim l'àmbit científic del grup de PMAR de 3r d'ESO, així com el PR4 de 4t d'ESO.

Participem en el programa plurilingüe ensenyant l'assignatura de 3r d'ESO i Cultura Científica de 1r de Batxillerat en anglés.

Realització de diverses activitats extraescolars en primer i quart d'ESO, així com en Batxillerat.

Participació en les Olimpíades de Geologia (1r i 2n de Batxillerat) i de Biologia (2n de Batxillerat).

Realització de pràctiques al laboratori del centre (ESO i Batxillerat).

Contribuïm en les tutories del pràcticum del Màster de Secundària.

Col·laborem i prenem part en el Projecte Erasmus+ (KA101) del centre que fomenta el coneixement i la participació a Europa.

El departament imparteix les assignatures del currículum de l'ESO i Batxillerat. Posa especial èmfasi a desenvolupar en el nostre alumnat l'esperit científic, així com actituds positives en el manteniment i conservació del medi ambient i adquisició d'hàbits saludables i de consum responsable.

Biologia i Geologia 4t ESO: assignatura troncal de l'itinerari científic de l'últim curs de l'ESO. Es prepara l'alumnat per a un possible batxillerat científic.

Ciències aplicades a l'activitat professional (4t ESO): prepara l'alumnat per a la formació en mòduls professionals d'FP on siga requerit un coneixement científic bàsic.

Cultura Científica (4t ESO): assignatura on s'aborden temes científics d'actualitat. Es tracta d'una matèria eminentment participativa i molt pràctica.

Cultura Científica (1r Batxillerat): assignatura dirigida a l'alumnat amb ments curioses i que desitgen completar el seu coneixement sobre temes relacionats amb la ciència. La metodologia és participativa amb el propòsit d'afavorir l'autonomia de l'alumnat i el treball en equip. Té un caràcter fonamentalment pràctic i s'imparteix en anglés.

Anatomia Aplicada (1r Batxillerat): assignatura que aprofundeix en el coneixement de la biologia del cos humà des d'una perspectiva eminentment pràctica. Especialment dirigida a alumnes de l'itinerari científic.

Geologia (2n Batxillerat): Matèria optativa de modalitat de segon de batxillerat de l'itinerari cientificotecnològic. Interessant tant per a l'alumnat de l'àmbit científic com del tecnològic. S'aprofundeix en els aprenentatges que l'alumnat ha assolit en 1r i 4t d'ESO, així com en 1r de Batxillerat. Convé assenyalar els bons resultats del nostre alumnat obtinguts en les olimpíades de Geologia de la Universitat de València.

Ciències de la Terra i Medi Ambient (2n Batxillerat): assignatura optativa enfocada a la comprensió del sistema Terra com un tot, analitzant els subsistemes que la formen (atmosfera, biosfera, geosfera i hidrosfera) i les interacciones. Els mètodes de conservació i millora del medi ambient, així com la prevenció de riscos i desenvolupament sostenible cobren protagonisme al llarg del curs.