Erasmus KA229 Portugal

Set alumnes i un professor s’han desplaçat a Portugal per a continuar amb el projecte Erasmus KA229 “Breaking Walls”. També han estat acompanyats per altres dos professors que també hi han participat amb el projecte Erasmus KA1 “Aprenentatge global permanent”.

Manises

Diumenge 13 de febrer:

Vol a Lisboa amb tots els protocols COVID necessaris i desplaçament en bus a la ciutat Torres Vedras on està l’agrupament escolar Madeira Torres que organitza l’acollida del projecte i rep participants de Dinamarca i Estonia, a més de nosaltres.

Santa Rita

Dilluns 14 de febrer:

Presentació de l’escola per part de la directora, Rita Sammer al saló d’actes. Primera presa de contacte amb formació de grups de tots els països i guiats per l’alumnat portugués que mostra totes les instal·lacions de l’agrupament escolar. El centre és molt gran perquè inclou edifici d’infantil, una ala per a primària i una altra per a secundària i Formació Professional. Passem tot el matí fins l’hora de dinar visitant-lo.

Després de dinar anem en autobús a Santa Rita que és un lloc de la costa amb paisatge clarament oceànic. Finalment visitem la població d’Óbidos que es troba més a l’interior amb un centre històric, un castell i un aqüeducte molt ben conservats.

Biblioteca Primària

Dimarts 15 de febrer:

Cada un dels tres països convidats presenta la seua escola però el tema principal de l’activitat està centrat en el funcionament de les biblioteques escolars respectives. En aquestes presentacions s’evidencia la gran diversitat d’usos, metodologies i espais utilitzats que cada centre disposa per a traure el màxim profit d’aquest servei. Després, dividits en sis grups internacionals, han acudit a als espais de les dues biblioteques que té l’agrupament per a realitzar un mural que mostre quina seria la biblioteca ideal que podria haver en cada centre. Així, doncs, tres grups han estat elaborant un mural cada un en una biblioteca i els altres tres en l’altra. Han estat realitzant la seua tasca d’acord amb les instruccions i bases del concurs i de la guia de cada bibliotecària i professorat acompanyant. Encara que estava plantejat com un concurs, en realitat cada equip ha rebut el seu reconeixement i premi.

Després de dinar hem visitat la ciutat de Torres Vedras, tot participant en un “Peddy paper” o gimcana en què l’alumnat, dividit en grups, han vist la ciutat i el castell mentre anaven complint amb els objectius del joc.

La jornada ha acabat amb un sopar amb l’alcaldessa de la ciutat que ha convidat tot el professorat participant en aquest projecte.

Castell de Lisboa

Dimecres 16 de febrer:

Aquest dia s’ha reservat per a visitar Lisboa capital. A primera hora del matí hem eixit en autobús cap a la ciutat. El primer que hem visitat ha sigut la catedral i continuant la pujada hem passat per uns miradors on es podia observar la ciutat vella i l’estuari del Tajo. Després hem pujat a la zona del castell. A continuació hem baixat a la plaça del Comerço que dona al mateix riu i antic port. Hem fet una pausa per dinar i hem tornat a agafar l’autobús per a acostar-nos al monestir dels Jeronimos. Allí hem visitat l’església i després hem anat al planetari que estava al costat. Finalment hem aprofitat per a tastar els pastissos típics de Lisboa i de tornada cap a Torres Vedras.

Dijous 17 de febrer:

Els estudiants han començat la jornada a l’escola anant a les biblioteques per a deixar enllestits els murals de presentació de la biblioteca ideal. Després hem anat a peu per a visitar el “Centro de Arte e Creatividade Torres Vedras“. És un centre d’exposicions permanents i temporals nou instal·lat en l’edifici antic de l’escorxador. En aquests moments hem pogut gaudir d’una exposició molt completa sobre el significat dels carnavals en tot el món i especialment a Torres Vedras.

Cantina

Després hi ha hagut una reunió de coordinació del projecte i per la vesprada l’alumnat ha realitzat activitats esportives inclusives.

Finalment s’ha celebrat una festa de comiat al menjador del centre amb plats preparats per les famílies i el professorat de Torres Vedras per a sopar. Allí mateix s’han lliurat els premis a tots els grups d’alumnat per la seua participació en els murals sobre la biblioteca ideal.

Divendres 18 de febrer:

Dia de tornada als països respectius. En el nostre cas hem tornat durant les últimes hores del dia i hem aprofitat per passejar un poc més per la ciutat de Lisboa.

La pròxima mobilitat serà durant la pròxima primavera en Estònia.