Aprenentatge global permanent

Les necessitats de l’IES MARIA MOLINER en termes de desenvolupament de la qualitat i la internacionalització es reparteixen en diferents àrees susceptibles de millora i entronquen amb els objectius actuals de la comunitat educativa.
A. COMPETÈNCIES LINGÜÍSTIQUES: millora i desenvolupament de les competències comunicatives del professorat i les seues destreses en l’idioma anglés amb l’objectiu de ser capaços d’ensenyar part del currículum en anglés i poder participar en futurs programes Erasmus + o projectes de col·laboració que fomenten la dimensió europea del centre. Amb la entrada el curs 20-21 del Pla de Plurilingüisme existeix una creixent demanda de formació en llengües i en competència de comunicació, com a resposta a això és necessari potenciar actuacions encaminades al foment de formació de professorat. Aquesta formació en llengües i en competències de comunicació afavoreix el desenvolupament dels ciutadans i ciutadanes de manera integral i fomenta la capacitat de la ciutadania per a participar en la societat i en el sistema productiu. L’IES MARIA MOLINER, com a centre plurilingüe, creu que una formació específica dins de l’àmbit del Pla Europeu de Desenvolupament és necessària tant per al professorat com per al centre en conjunt així com per a la millora de les competències de l’alumnat, no sols lingüístiques sinó també personals.
B. METODOLOGIES: actualització en l’ús de metodologies innovadores i eines TIC en classe i aplicació dels coneixements adquirits en el procés d’ensenyament aprenentatge. En una societat canviant i totalment digitalitzada, els centres educatius han d’estar preparats per a atendre les necessitats de l’alumnat i ser capaços d’oferir un ensenyament motivador i actual que els oferisca possibilitats a l’hora d’enfrontar-se a la realitat en el futur.
C. ORGANITZACIÓ DE LA DOCÈNCIA: millores en aspectes organitzatius com són els agrupaments de l’alumnat segons interessos i capacitats, l’adaptació del currículum segons les necessitats dels diferents grups, tractament de la diversitat mitjançant una educació inclusiva, amb la finalitat d’aconseguir millor rendiment, mediació entre iguals, formació global emfatitzant el foment de la comprensió lectora i raonament matemàtic.
Existeix una necessitat de conéixer i analitzar en profunditat altres sistemes educatius provadament eficaços, una eina molt útil en la cerca de conceptes concrets d’organització i pràctica educativa per a promoure qualitat en els processos d’ensenyament i aprenentatge del nostre propi centre, evitant així el fracàs escolar i el abandó escolar prematur. D’altra banda, el fet de conéixer i interactuar amb professorat, directius, experts i assessors i experimentar una cultura escolar diferent, observant pràctiques innovadores, és una manera inigualable de construir xarxes professionals internacionals.
E. COMPETÈNCIES DEL PERSONAL DOCENT: millora de la capacitat comunicativa i de lideratge del professorat com a mitjà per a augmentar la seua autoestima i contribuir a la millora de les relacions interpersonals dins i fora del aula, que repercutisca en última instància en l’optimització dels resultats obtinguts per l’alumnat al final de la etapa educativa i en la seua formació com a ciutadà.
Les activitats previstes engloben cursos de millora de llengua anglesa, cursos de metodologia per a l’ensenyament de les llengües (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) i dues activitats d’observació de bones pràctiques en Dinamarca i Portugal .Aquestes mobilitats tindran un alt impacte en la millora i continuïtat de la qualitat del nostre ensenyament. Creiem necessari l’aprenentatge permanent del nostre professorat en la millora de competència lingüística així com mètodes d’ensenyament i gestió educativa innovadors. Amb aquesta mena de projectes complim
també amb les expectatives marcades en el nostre Projecte Educatiu de Centre i el nostre Projecte Lingüístic de Centre.
Els objectius del projecte són:
A. Observar models educatius d’èxit per a aconseguir millorar resultats i lluitar contra l’abandó escolar primerenc
B. Millorar la competència comunicativa del professorat que imparteix o desitgen impartir les seues assignatures en CLIL
C. Adquirir enfocaments didàctics innovadors i actualitzats, amb especial èmfasi en l’ús de les TIC a l’aula
D. Adquirir tècniques organitzatives, de presa de decisions i resolució de problemes que redunden en el nivell de qualitat de la gestió del centre.
E. Augmentar les capacitats del professorat, l’atractiu i la dimensió internacional del centre de manera que l’IES MARIA MOLINER puga oferir els programes que millor responguen a les necessitats dels individus
F. Formar al professorat en aspectes comunicatius i de lideratge
G. Fomentar el treball col·laboratiu entre docents, acompanyat d’entusiasme i motivació per a promoure canvis
H. Contribuir a la sostenibilitat amb l’adopció de noves metodologies digitals

El projecte “2020-1-ES01-KA101-078672” està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta publicació és responsabilitat exclusiva de l’IES María Moliner i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que es puga fer de la informació difosa ací.