On observarem les bones pràctiques?

El professorat participant en aquest projecte que es deplaçarà a països del Nord d’Europa observarà  les diverses metodologies i bones pràctiques en els respectius sistemes educatius. El propòsit d’oferir aquesta informació prèvia sobre les destinacions a tota la comunitat educativa és per a crear expectatives, curiositats metodològiques o dubtes que podrem transmetre als participants que hi aniran amb la intenció de trobar respostes.

La primera experiència es realitzarà a finals d’abril de 2018 a Islàndia en format de curs però basat en l’observació de bones pràctiques de diversos centres de Reykjavik.

Programació:

DIUMENGE: Registre. Presentació del Programa. Coneixent-se mútuament.

DILLUNS: Sistema d’educació islandès. Imatges de la Societat islandesa. Construint la vostra cartera d’aprenentatge. Preparació per a visites escolars. Projecte de camp: per exemple, Reykjavík Midtown walk.

DIMARTS: Visites a escoles. Comentaris sobre visites escolars. Experiències d’ensenyament. Història i literatura islandesa.

DIMECRES: Projecte de camp: Península de Reykjanes (per exemple, Krisuvík, El pont entre els continents, Sandvík. El far de Reykjanes, etc.).

DIJOUS: visites a escoles. Comentaris sobre visites escolars.

DIVENDRES: Projecte de camp: The Golden Circle Tour (per exemple, el parc nacional de Thingvellir, la cascada de Gullfoss, la zona termal de Geysir).

DISSABTE: Discussió sobre estratègies de difusió Presentació de revistes d’aprenentatge (Què hem après?) AVALUACIÓ.

La segona experiència d’aquest projecte Erasmus+ KA1 se centrarà en la metodologia CLIL i tindrà lloc a Irlanda a finals de juny de 2018. També te format de curs de 10 dies de durada enfocat a aportar estratègies d’aquesta metodologia a professorat que ha de donar la seua assignatura en anglès.

Programació:

DILLUNS: inscripció. Introducció al programa. Coneixent-se mútuament.

DIMARTS: enfocament del llenguatge Ensenyar assignatures a través d’anglès: clara comprensió de CLIL. Creació de la cartera CLIL. Fira Intercultural d’Aliments.

DIMECRES: enfocament del llenguatge Aprenentatge basat en tasques cooperatives. Com introduir una lliçó CLIL.

DIJOUS: enfocament lingüístic. Formes de suport a l’aprenentatge. Mapes conceptuals i ajuts visuals. Projectes de camp: descobrir llocs especials a Dublín.

DIVENDRES: enfocament lingüístic Reconeixent pràctiques docents efectives i no efectives. Projecte de camp: Art irlandès a Dublín

DISSABTE: optativa: excursió del dia de Patrimoni Celtic (no inclosa en la tarifa del curs)

DIUMENGE: Lliure

DILLUNS: enfocament lingüístic. Tutor’s Passion’s Workshops I (p. Ex. Arts i manualitats creatives, producció dramàtica a l’escola, etc.). Les  millors experiències a l’aula. Avaluació formativa durant el procés d’aprenentatge. Pros i contres al CLIL.

DIMARTS: TIC a l’aula. Projecte de camp.

DIMECRES: Tallers de la Passió de Tutor II LLIBRE DE CLIL – Tasques finals

DIJOUS: Presentació de la nostra CARTERA DE CLIL. Un lloc ple d’història. Nit de comiat.

DIVENDRES: The Grand Final Quiz !!! Discussió sobre les estratègies de divulgació. Avaluació. Projecte de camp (per exemple, Museu Nacional d’Irlanda, Galeria Nacional, Biblioteca Chester Beatty, etc.). Tarda-Nit: Eixida.

DISSABTE: Eixida opcional.

En la tercera mobilitat i primer job shadowing, anirem a Estònia per tal d’observar bones pràctiques al Tallinna Tehnikagümnaasium, un institut tecnològic. Serà durant la setmana del 8 al 12 d’octubre de 2018. Aprofitarem els dos dies de festa per tal de d’alterar el funcionament del nostre centre  el menys possible durant la nostra absència.

L’objectiu principal és observar les innovacions metodològiques que puguem aprofitar en assignatures com la de tecnologia i Formació Professional Bàsica. Altres punts forts d’aquest centre que podem tenir en compte són l’esport, la internacionalització i el sistema plurilingüe que utilitzen.

La quarta experiència del projecte “La consolidació d’una escola del segle XXI plurilingüe” serà al Nord de Dinamarca, concretament a la Skoerping Skole. Gràcies a la plataforma eTwinning, l’alumnat d’aquesta escola i el nostre institut ja han col·laborat en una activitat a distància.

Skoerping Skole és un centre interessant perquè treballa a fons en la inclusió tal com podreu veure en la seua pàgina web. També serà interessant observar bones pràctiques en el seu treball d’internacionalització i l’aplicació de la metodologia CLIL en les assignatures de Ciències.

La darrera experiència d’observació de bones pràctiques es durà a terme en FinlàndiaHelsingin Uusi yhteiskoulu és un centre de primària i secundària del qual ens interassarà l’aplicació pràctica de les innovacions metodològiques però també pensem que és el lloc adequat per a observar com es gestiona, administra i es dirigeix eficaçment una escola del segle XXI plurilingüe. La visita serà durant les vacances de Pasqua de 2019.