Comenius 2011 – 2013

EUROPEAN TOWNS: PAST, PRESENT, FUTURE

El nostre centre inicia el seu segon projecte Comenius: té per títol “Ciutats Europees: passat, present, futur”. Aquesta associació escolar permet els intercanvis i la cooperació entre centres de secundària de diferents països europeus, en aquesta ocasió són:

• Collège Paul Langevin. Fourchambault (França)
  • Attleborough High School. Attleborough (el Regne Unit)
  • Eichendorff Gymnasium. Coblenza (Alemanya)
  • Escola Secundária c/3r cicle de Madeira Torres. Torres Vedras (Portugal)
  • Rigas Imantes vidusskola. Riga (Letònia)

Els 6 centres participants es proposen implicar el seu alumnat i professorat en una sèrie d’activitats interdisciplinàries, utilitzant l’anglés com a llengua vehicular, amb la finalitat d’aprofundir en el coneixement de la història de les seues respectives ciutats, el seu desenvolupament i perspectives de futur, així com el paper del fenomen urbà en la història i cultura europees. L’objectiu és afavorir el desenvolupament personal i les competències, en particular lingüístiques i reforçar les nocions de ciutadania europea i multiculturalisme.

Els projectes Comenius són seleccionats per l’Agència Nacional de Programes Europeus del Ministeri d’Educació i reben finançament de la Comunitat Europea, la qual cosa permet contribuir a gran part de les despeses de viatge, estada i organització d’activitats de l’alumnat i professorat participant. A tot això anomenem “mobilitats”

El desenvolupament del projecte es basa en l’intercanvi i la posada en comú de les experiències i treballs realitzats per cadascun dels centres participants: s’han programat al llarg d’aquests dos cursos, diverses trobades de delegacions de professorat i alumnat de tots els centres associats.

Durant el primer any de projecte acollirem als alumnes i professors de Fourchambault (França) i Attleborough (el Regne Unit) el mes de març 2012 i visitarem Riga (Letònia) i Attleborough a l’abril i maig respectivament.

L’ús de la plataforma europea eTwinning permetrà a alumnes i professors intercanviar els treballs realitzats i altres documents (presentacions Power Point, fotos, etc) al llarg de tot el projecte. Aquesta plataforma es troba en el següent enllaç d’eTwinning .

MATERIALS

Documental realitzat per l’alumnat de 2n de l’ESO dins del Projecte Comenius sobre el tema “La meua ciutat, la meua identitat”.

• Fotos de la visita a la Domus Baebia el mes de març.
  • Fotos del viatge a Anglaterra de maig de 2012.

ARXIU