Comenius 2008 – 2010

CLIMATE CHANGE: OPPORTUNITIES FOR EUROPE

El nostre centre participa en una associació multilateral Comenius dins el PAP (Programa d’Aprenentatge Permanent) de la Unió Europea. El Programa Comenius, té per objecte “reforçar la dimensió europea en el camp de l’educació infantil, primària i secundària, promovent la mobilitat i la cooperació entre centres educatius”. La nostra implicació en aquesta associació escolar arrenca a finals de el curs passat, quan el nostre centre va ser convidat a unir-se a un projecte sobre el canvi climàtic i l’educació en sostenibilitat, juntament amb altres 4 instituts de secundària a Gran Bretanya, Finlàndia, Estònia i Romania. És un projecte interdisciplinari en el qual, la majoria dels departaments didàctics de l’institut -en major o menor mesura- van a desenvolupar dins la seua programació anual, una sèrie activitats per tal d’aprofundir en l’estudi de l’canvi climàtic, convertir-nos en un centre i en ciutadans conscienciats en la “sostenibilitat” i intercanviar idees, recursos i experiències amb altres joves europeus. La llengua vehicular en què es desenvoluparà el programa és l’idioma comú a tots els participants en aquest projecte: l’anglès. A llarg de les trobades Comenius programats per als cursos 2008-09 i 2009-10 es brindarà als nostres alumnes l’oportunitat de compartir amb altres joves europeus seus problemes i inquietuds mediambientals i intercanviar idees i propostes; aquestes posades en comú els permetran reflexionar sobre les noves maneres de vida i les solucions que s’han d’adoptar en el futur.

SOCIS COMENIUS

Estònia
Finlàndia
Regne Unit
La comunicació entre els socis es porta a terme a través de l’portal e-twinning.

ACTIVITATS

materials

El canvi climàtic: Què és? Què el provoca? conseqüències

Concurs de graffitis