Condenados al bordillo

Voluntariat en l’IES Maria Ibars: Projecte “Somos Capaces”. Escola Municipal d’Esport Adaptat de l’Ajuntament de Dénia.

Des de l’any 2008 l’Associació Condenados al Bordillo d’àmbit comarcal, du a terme totes les vesprades en les instal·lacions de l’IES Maria Ibars diferents activitats dirigides al col·lectiu de diversitat funcional en les que participen més de 70 persones amb “capacitats diferents”, edat i sexe, dirigida i coordinada per Jaime Higueras (professor d’Educació Física del centre).

Aquest projecte ofereix la possibilitat als i les alumnes de poder col·laborar com a voluntaris i voluntàries, i realitzar activitat física i esportiva fora de l’horari escolar. Per a molts dels que participen, les vesprades “esportives” en l’IES Maria Ibars s’han convertit en un espai on compartir, disfrutar i sentir-se acollits en un grup.

El seu potencial inclusiu és més que evident, ja que facilita que grups molt heterogenis es relacionen entre ells, fomentant una cohesió social de gran efecte per a tots els seus participants, ja que els enriqueix de forma significativa a tots els nivells; i a més permet que l’alumnat s’aprope i conega la realitat del col·lectiu de la diversitat funcional.

Són centenars d’alumnes els que han participat o participen  ja siga de forma esporàdica o de forma continuada practicant: el futbol adaptat, futbol sense baló, Kin ball, ciclisme, boccia, colpball, jugger, bolos, karts, unihockey i senderisme.