Departament d’Alemany

Per què alemany?

Saber alemany té molts avantatges avui en dia, ja que l’alemany és una llengua amb molt de pes a Europa a nivell cultural, comercial i científic.

L’alemany és la llengua materna més parlada a la Unió Europea i et conecta sense filtres amb les més de 130 milions de persones que la parlen. Saber alemany et dóna accés a un gran nombre d’estudis, beques i llocs de treball a països acollidors amb moltíssimes oportunitats com Alemanya, Suïssa, Àustria, Bèlgica, Luxemburg i Liechtenstein, on l’alemany és llengua oficial.

Saber alemany avui en dia et fa destacar acadèmicament davant la majoria d’alumnes que no tenen la oportunitat d’estudiar alemany a les seves escoles. Aprofita el privilegi d’estudiar i aprendre la llengua alemanya a l’IES Lluís Vives.

Englisch ist ein Muss, Deutsch ist ein Plus

Assignatures ofertades pel departament

El nostre departament oferta les següents assignatures:

• Alemany com a assignatura troncal de primera llengua estrangera ( AL1) en tots els nivells – des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat -.

-1r ESO (A1.1), 2n ESO (A1.2), 3r ESO (A2.1), 4t ESO (A2.2), 1r Batxillerat (B1.1), 2n Batxillerat (B1.2).

• Alemany com a assignatura optativa segona llengua estrangera ( AL2 ) en tots els nivells – des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat -.

-1r ESO (A1.1), 2n ESO (A1.1 – A1.2), 3r ESO (A1.2), 4t ESO (A2.1), 1r Batxillerat (A2.2), 2n Batxillerat (B1.1).

Membres del departament :

-Enric Xavier Chinesta Rosell, Gloria Esteve Ramos i Salvador Martínez Ruiz.

Intercanvi lingüístic i cultural amb l’Elsa Brändström Gymnasium de Munic

El nostre departament organitza des de fa més de 15 anys un intercanvi amb l’objectiu de que els nostres alumnes tinguen la opotunitat de posar en pràctica els seus coneixements de llengua alemanya, així com conèixer de primera mà com és la vida d’un alumne de secundària a un institut alemany. Aquest curs, per fí, sense restriccions pel Covid, hem représ esta activitat que tant ens aporta a nivell lingüístic, cultural i social.

La segona setmana del mes de març vam rebre a un grup de 18 alumnes alemanys, que van gaudir del nostre centre, bon temps i bon ambient faller. Podem veure un resum d’aquesta setmana al padlet que hem creat de manera conjunta

Padlet de l’intercanvi a València

Després de les vacances de Falles, fam fer les maletes i un grup d’alumnes de 3r i 4t d’ESO vam anar a Munic, on vam passar una setmana plena d’experiències. Clica al següent enllaç per veure un breu resum.

Padlet de l’intercanvi a Munic

Prova homologada anual de nivell A2 d’alemany:

L’alumnat de l’IES Lluís Vives té l’oportunitat d’inscriure’s cada curs escolar de forma gratuïta en la prova homologade de nivell A2 d’alemany i obtindre el certificat oficial de nivell A2 expedit per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana. Amb aquest certificat s’accedeix al nivell B1 de l’EOI i al Zertifikat-B1 del Goethe Institut, reconegut a tot el món.

Blog ” Alemany al Vives”

Si accediu a l’enllaç podeu accedir al blog del nostre departament, en el que podeu veure algunes activitats que realitzem al llarg del curs amb els nostres alumnes.

Blog del departament d’alemany