
Convocatòria de la prova per a l’obtenció directa del títol de Batxiller (majors de 20 anys) – Curs 2025-2026

La Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats ha convocat la prova perquè les persones majors de 20 anys puguen obtindre directament el títol de Batxiller a la Comunitat Valenciana.
Requisits principals:
- Tindre almenys 20 anys o complir-los durant l’any 2026.
- No estar matriculat en Batxillerat en cap règim (diürn, nocturn o a distància).
- No disposar del títol de Batxiller ni d’una titulació equivalent.
Calendari:
- Inscripció: del 12 al 26 de gener de 2026 (preferentment via telemàtica: Tràmit GVA).
- Prova: 21 i 22 d’abril de 2026.
- Publicació llistes: provisionals el 20 de febrer; definitives el 13 de març.
- Resultats: provisionals el 30 d’abril; definitius el 14 de maig.
Seu d’examen:
- IES Playa San Juan (Alacant)
- IES Francesc Ribalta (Castelló)
- IES Luis Vives (València)
Taxa:
- Ordinària: 20,51 € (amb bonificacions i exempcions segons normativa).
Modalitats i estructura:
- Arts, Ciències i Tecnologia, Humanitats i Ciències Socials.
- La prova consta de 7 exercicis distribuïts en tres sessions (matèries comunes i de modalitat).
Per a més informació, consulta la normativa completa i els annexos en la web oficial:
https://ceice.gva.es/va/web/ordenacion-academica/bachillerato/mayores-20-anos
Proves lliures obtenció títol batxillerat majors de 20 anys
LLISTAT DEFINITIU DE QUALIFICACIONS
- Es pot consultar en el següent enllaç.
A PARTIR DE l’11 DE DESEMBRE ES POT DEMANAR PER CORREU ELECTRÒNIC AL 46012872.secretaria@edu.gva.es AMB LA DOCUMENTACIÓ INDICADA ELS SEGÜENTS CERTIFICATS….
- CERTIFICAT DE QUALIFICACIONS OBTINGUDES EN ELS DIFERENTS EXERCICIS DE LA PROVA (TOTS ELS PARTICIPANTS)
- Adjuntant DNI.
- CERTIFICAT D’OBTENCIÓ DEL TÍTOL DE BATXILLERAT (AQUELLS QUE TENEN SUPERATS TOTS ELS EXERCICIS DE LA PROVA)
- Adjuntant DNI, la solicitud d’espedició del títol que es pot decarrgar en el següent enllaç i el justificant de pagament de les taxes del títol (model 046 que es pot tramitar en https://ceice.gva.es/doc046/gen/es/)
Resultats electorals del Consell Escolar 2025
✅ Sector Professorat (Annex IV-C1)
Persones elegides:
- Sonia A. A. (35 vots)
- Ferran T. B. (34 vots)
- Maria Carmen R. B. (33 vots)
- Jose R. D. L. (32 vots)
Persones que han seguit en nombre de vots:
- Fca. i. N. H. (27 vots)
- Alejandro A. H. (25 vots)
- Josep Manel L. S. (22 vots)
✅ Sector Famílies (Annex IV-C2)
Persones elegides:
- Vicenta F. Y. E. (36 vots)
- Enrique J. V. (28 vots)
Persones que han seguit en nombre de vots:
- Gloria E. R. (18 vots)
- Lucia C. A. (17 vots)
- Maria José R. R. (12 vots)
- Eva A. F. (11 vots)
✅ Sector Alumnat (Annex IV-C3)
Persones elegides:
- Joan V. P. (409 vots)
- Silvia A. R. (287 vots)
- Martín V. C. (161 vots)
- Biel S. E. (143 vots)
Persones que han seguit en nombre de vots:
- Mateo T. M. (119 vots)
- Andrés H. V. (112 vots)
- Martí G. L. (74 vots)
✅ Sector PAS
- Yaiza S. R. (12 vots)
CANDIDATURES AL CONSELL ESCOLAR 2025
LLISTAT DE CANDIDATURES PRESENTADES
SECTOR PROFESSORAT
- ALZ* AND***, SONIA
- AMO* HERNA**, ALEJANDRO
- D** LÓ*, JO*** RODOLFO.
- LLÁ* SAN**, JOSEP-MANEL
- NAVA*** HERNAN*, FRANCI INMACULADA.
- RU** BALA***, MARIA DEL CARMEN.
- TOTAJ* BAL*, FERRAN
SECTOR FAMÍLIES
AMPA. - EST* RA*, GLORIA.
- DE LA MORE** APAR***, MARIA PILAR
- RU** RU** MARIA JOSE
INDEPENDENT. - ADRI* FER*, EVA.
- SANC* NAVA*, JOSE ALBERTO
- JO* VAL**, ENRIQUE.
- CARR* ALO***, LUCÍA
- FERNAN* DE YBA* ESQU****, VICENTA
ALUMNAT - HA** VA**, ANDRÉS
- VI** PÉ***, JOAN.
- SAB* EST*, BIEL.
- VI* CA***, MARTIN.
- GAR*** I LO***, MARTÍ.
- TER* MÍN**, MATEO.
- AM* RU*, SILVIA.
PAS - SALD** RAM***, YAIZA
Presentació de reclamacions davant de la junta electoral durant el 7 i el 10 de novembre
Llistat definitiu admessos i Calendari d’Actuacions
Amb data 29/10/2025 s’ha atualitzat el llistat definitiu d’admessos i s’han publicat un parell de arxius amb informació adicional:
- El passat 29 d’octubre s’ha publicat en la web oficial de la prova per a la obtenció del títol de Batxillerat per a majors de 20 anys el llistat definitiu d’amessos que podeu vore clickant el següent enllaç.
- També podeu consultar el material que es pot utilizar en els exercicis de la prova.
- I els criteris de qualificació.
PODEU CONSULTAR EN EL SEGÜENT ENLLAÇ EL LLISTAT AMB EQUIVALÈNCIES ACCEPTADES
CALENDARI D’ACTUACIONS TRIBUNAL DE VALÈNCIA
TOTES LES ACTUACIONS TINDRÀN LLOC A L’AULA 101
Dijous 6 de novembre de 2025.
Horari de matí. Exercicis 1 i 2.
- 8:00 a 8.30 hores. Crida de les persones participants.
- 8:30 a 10:00 hores. Exercici 1: Valencià: llengua i literatura I i II.
- 10:30 a 12:00 hores. Exercici 2: Llengua i literatura castellana I i II.
Horari de vesprada. Exercicis 3 i 4.
- 15.00 a 15:30 hores. Crida de les persones participants
- 15:30 a 17:00 hores. Exercici 3: Primera Llengua Estrangera I i II
- 17:30 a 19.00 hores. Exercici 4: Filosofia i Història d’Espanya.
Divendres 7 de novembre de 2025. Exercicis 5, 6 i 7.
Horari de matí.
- De 8:00 a 8.30 hores. Crida de les persones participants.
- De 8:30 a 10:00 hores. Exercici 5: Matèria de modalitat obligatòria en funció de l’opció elegida.
- De 10:30 a 12:00 hores. Exercici 6: Matèries de modalitat en funció de l’opció elegida.
- De 12:30 a 14:00 hores. Exercici 7: Matèries de modalitat en funció de l’opció elegida.
QUALIFICACIÓ, EMISSIÓ CERTIFICATS I SOL·LICTUD TÍTOL BACHILLERAT
Esta informació s’anirà actualizant en les dades indicades:
- Qualificacions provisionals: 21 de Novembre de 2025.
- Reclamacions: 24 a 28 de novembre de 2025.
- Es pot fer presencialment en horari d’oficina en la secretaria del centre.
- Emplenant la sol·licitut que es pot descarrregar en el seguent enllaç i enviant-la FIRMADA DIGITALENT I ADJUNTANT DNI O NIE a 46012872@edu.gva.es INDICANT EN L’ASSUNT “RECLAMACIÓ PROVES M20 – NOM DE L’ALUMNE“.
- Qualificacions definitives i emissió certificat de la prova: 10 de desembre de 2025.
- Sol·licitud títol batxillerat: a partir del 10 de desembre de 2025 entregan (en persona o per correu electrònic en el nostre centre educatiu) el següent formulari emplenat i adjuntant fotocopia DNI o NIE i justificant de pagament de leș tases d’expedició del títol (model 046).
Vot no Presencial al Consell Escolar
Vot no presencial (o vot a distància)
El vot no presencial és una modalitat prevista per afavorir la màxima participació en les eleccions als consells escolars. Està regulat específicament en l’article 14 del Decret 93/2016.
A continuació, es descriuen les característiques i el procediment:
1. Qui pot utilitzar el vot no presencial?
Poden fer ús d’aquesta modalitat:
- Famílies: mares, pares, tutores o tutors legals de l’alumnat.
- Professorat, personal d’administració i serveis (PAS) i personal d’atenció educativa complementària (PAEC), sempre que per malaltia o altres motius justificats no puguen estar presents el dia de la votació.
2. Procediment per garantir el secret i evitar duplicitats
Per assegurar el secret del vot, la identificació de la persona votant i evitar duplicitats, s’utilitza el sistema de doble sobre:
- Papereta: s’introdueix en un sobre en blanc i tancat.
- Sobre exterior: aquest sobre tancat es col·loca dins d’un segon sobre.
- Contingut del sobre exterior: ha d’incloure:
- La signatura manuscrita coincident amb la del document d’identificació.
- Una fotocòpia del DNI o document equivalent.
- Adreçament: el sobre exterior s’ha de dirigir a la mesa electoral corresponent.
La mesa electoral pot acceptar altres sistemes de vot no presencial que permeten identificar de manera fefaent la persona votant.
3. Forma i termini de lliurament
El vot es pot lliurar:
- Per correu certificat a la mesa electoral del centre.
- Personalment o mitjançant missatger, familiar o mandatari, a la Direcció del centre o directament a la mesa electoral.
Termini: el vot ha d’arribar abans de l’escrutini.
Lliurament a la Direcció del centre:
- Es pot lliurar des de cinc dies lectius abans de la votació.
- La Direcció custodiarà els sobres fins al lliurament a la mesa electoral.
- Emetrà un justificant de recepció.
- Elaborarà una relació detallada amb el nom i cognoms de les persones votants i la lliurarà a la mesa electoral juntament amb els sobres abans de l’escrutini.
- El dia de les eleccions, també es pot lliurar directament a la mesa electoral.
4. Informació i validació
- Instruccions: La junta electoral informarà les famílies i enviarà la papereta i les instruccions, incloent el nombre màxim de persones candidates que es poden votar.
- Comprovació: La mesa electoral verificarà que les persones que voten no presencialment figuren en el cens.
- Vots tardans: Els rebuts després de l’escrutini no es comptabilitzaran.
5. Les paperetes de votació estaran disponibles al centre.
NORMATIVA
https://dogv.gva.es/va/eli/es-vc/d/2016/07/22/93/dof/vci/html
VOTO NO PRESENCIAL (O VOTO A DISTANCIA)
- ¿Quién puede utilizar el voto no presencial?
- Familias: madres, padres, tutores legales del alumnado.
- Profesorado, personal de administración y servicios (PAS) y personal de atención educativa complementaria (PAEC), cuando por enfermedad u otros motivos justificados no puedan acudir el día de la votación.
2. Procedimiento
- Introducir la papeleta en un sobre cerrado.
- Colocar ese sobre dentro de otro sobre exterior.
- En el sobre exterior incluir:
- Firma manuscrita coincidente con el documento de identidad.
- Fotocopia del DNI o documento equivalente.
- Dirigir el sobre a la mesa electoral correspondiente.
3. Forma y plazo de entrega
- Por correo certificado a la mesa electoral del centro.
- Personalmente o mediante mensajero, familiar o mandatario.
- Plazo: antes del escrutinio.
Entrega en la Dirección del centro:
- Desde cinco días lectivos antes de la votación.
- Custodia del sobre hasta el día de la votación.
- Emisión de justificante de recepción.
- Entrega de relación de votantes y sobres a la mesa electoral antes del escrutinio.
4. Información y validación
- La junta electoral enviará la papeleta y las instrucciones (incluyendo el número máximo de candidatos a votar).
- La mesa electoral comprobará que la persona votante está en el censo.
- Los votos recibidos después del escrutinio no se contabilizarán.
5. Las papeletas de votación estaran disponibles en el centro
NORMATIVA
https://dogv.gva.es/es/eli/es-vc/d/2016/07/22/93/dof/spa/html
Eleccions al Consell escolar- Calendari de l’IES LLUÍS VIVES VALÈNCIA (46012872)
🗳️ Calendari Electoral – Consell Escolar
🔹 Fase 0: Actuacions prèvies al dia de les eleccions
| Actuació | Data Màxima (Orientativa) | Detalls |
|---|---|---|
| Publicació de la data del sorteig per a l’elecció de membres de la junta electoral | 7 d’octubre | Mínim 7 dies naturals d’antelació |
| Elaboració dels censos | 15 d’octubre | — |
| Constitució de la junta electoral | 15 d’octubre | Les juntes s’han de constituir en la primera meitat d’octubre (en processos ordinaris, la data es fixa en la convocatòria) |
| Aprovació i publicació dels censos | 20 d’octubre | Termini màxim de tres dies lectius des de la constitució de la junta electoral |
| Finalització de l’admissió de candidatures | 5 de novembre | Termini d’admissió d’almenys 10 dies lectius |
| Publicació de la llista provisional de candidats | 7 de novembre | — |
| Reclamacions a la llista provisional | 7 de novembre | Dins dels dos dies lectius següents a la publicació |
| Resolució de reclamacions i publicació de la llista definitiva | 12 de novembre | La junta electoral resoldrà les reclamacions dins dels dos dies lectius immediatament posteriors |
| Inici de campanya electoral | 12 de novembre | Fins a dos dies lectius abans de les eleccions. Duració mínima: 5 dies lectius |
| Sorteig de titulars i suplents de les meses electorals (famílies i alumnat) | 12 de novembre | Almenys 5 dies lectius abans de la votació |
| Posada a disposició de les paperetes | 13 de novembre | En un termini de dos dies lectius des de la publicació de la llista definitiva |
| Inici del vot no presencial | 13 de novembre | Es podrà lliurar a la Direcció del centre a partir de 5 dies lectius abans de la votació |
| Finalització de la campanya electoral | 17 de novembre | — |
| Jornada de reflexió | 18 de novembre | Dia lectiu anterior a les eleccions; no es poden fer actes de propaganda |
🔹 Fase 1: Dia de les eleccions
| Actuació | Data |
|---|---|
| Eleccions al consell escolar | 19 de novembre |
| Constitució de les meses electorals | 19 de novembre |
| Votacions, escrutini i publicació del resultat electoral | 19 de novembre |
| Introducció de dades de participació i resultats a l’aplicació ELECONS | A partir de les 17:00 h del 19 de novembre |
🗳️ Calendario Electoral – Consejo Escolar
🔹 Fase 0: Actuaciones previas al día de las elecciones
| Actuación | Fecha Máxima | Detalles |
|---|---|---|
| Publicación de la fecha del sorteo para la elección de los miembros de la junta electoral | 7 de octubre | Mínimo 7 días naturales de antelación |
| Elaboración de los censos | 15 de octubre | — |
| Constitución de la junta electoral | 15 de octubre | Las juntas deben constituirse en la primera mitad de octubre (en procesos ordinarios, la fecha se fija en la convocatoria) |
| Aprobación y publicación de los censos | 20 de octubre | Plazo máximo de tres días lectivos desde la constitución de la junta electoral |
| Finalización de la admisión de candidaturas | 5 de noviembre | Plazo de admisión de al menos 10 días lectivos |
| Publicación de la lista provisional de candidatos | 7 de noviembre | — |
| Reclamaciones a la lista provisional | 7 de noviembre | Dentro de los dos días lectivos siguientes a la publicación |
| Resolución de reclamaciones y publicación de la lista definitiva | 12 de noviembre | La junta electoral resolverá las reclamaciones dentro de los dos días lectivos inmediatamente posteriores |
| Inicio de la campaña electoral | 12 de noviembre | Hasta dos días lectivos antes de las elecciones. Duración mínima: 5 días lectivos |
| Sorteo de titulares y suplentes de las mesas electorales (familias y alumnado) | 12 de noviembre | Al menos 5 días lectivos antes de la votación |
| Puesta a disposición de las papeletas | 13 de noviembre | En un plazo de dos días lectivos desde la publicación de la lista definitiva |
| Inicio del voto no presencial | 13 de noviembre | Se podrá entregar a la Dirección del centro al menos desde 5 días lectivos antes de la votación |
| Finalización de la campaña electoral | 17 de noviembre | — |
| Jornada de reflexión | 18 de noviembre | Día lectivo anterior a las elecciones; no se pueden realizar actos de propaganda |
🔹 Fase 1: Día de las elecciones
| Actuación | Fecha |
|---|---|
| Elecciones al consejo escolar | 19 de noviembre |
| Constitución de las mesas electorales | 19 de noviembre |
| Votaciones, escrutinio y publicación del resultado electoral | 19 de noviembre |
Guia sobre catàstrofes naturals
En Valencià
En castellà
Convalidació ESO i Batxillerat
Termini fins al 30 d’octubre de 2025
En els articles 30, 31 i 32 del Decret 107/2022, de 5 d’agost, i en els capítols I i II del títol II de l’Ordre 19/2023, de 29 de juny, així com en el Decret 66/2024, de 21 de juny, s’han disposat les mesures per a l’alumnat que compagina els estudis de l’ESO i els ensenyaments professionals de música o dansa o que acredita la condició d’esportista d’alt nivell, d’alt rendiment o d’elit o amb la condició de personal tècnic, entrenador, arbitral o jutge d’elit de la Comunitat Valenciana.
D’acord amb el disposat, tot seguit s’indiquen els procediments que cal seguir:
BATXILLERAT
Per a sol·licitar qualsevol dels següents procediments, l’alumne o l’alumna, o el pare, la mare o la persona tutora legal, si és menor d’edat, ha de lliurar el document de sol·licitud en el centre educatiu on estiga matriculat o matriculada.
Aquesta sol·licitud es pot realitzar des de la segona setmana de setembre fins al 31 d’octubre del curs escolar per al qual se sol·licite.
Una vegada estudiada la sol·licitud, en cas que siga favorable, el centre gestionarà el procediment i realitzarà la matrícula corresponent a través de la plataforma informàtica habilitada per la conselleria competent en matèria d’educació (ITACA).
Documents de sol·licitud d’acord amb l’Ordre 19/2023, de 29 de juny, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els procediments derivats del Decret 107/2022, de 5 d’agost, del Consell, pel qual s’estableixen l’ordenació i el currículum d’Educació Secundària Obligatòria, i del Decret 108/2022, de 5 d’agost, del Consell, pel qual s’estableixen l’ordenació i el currículum de Batxillerat, així com l’organització i el funcionament del Batxillerat nocturn i a distància en la Comunitat Valenciana.
Annex VIII – Sol·licitud de canvi de modalitat o via
Annex IX – Sol·licitud de canvi de llengua estrangera II
Annex X – Sol·licitud per a cursar únicament matèries comunes
Annex XI – Sol·licitud de repetició voluntària de segon curs de batxillerat (amb renúncia a totes les matèries aprovades en 2n curs)
Annex XII – Sol·licitud de convalidació i exempció de matèries de batxillerat per a l’alumnat que compagina els estudis de batxillerat amb els ensenyaments professionals de dansa
Annex XIII – Sol·licitud de convalidació de matèries per a l’alumnat que compagina els estudis de batxillerat amb els ensenyaments professionals de música
Annex XIV – Sol·licitud de convalidació de la matèria optativa de batxillerat i exempció o adaptació curricular de la matèria educació física de primer de batxillerat per a l’alumnat que compagina els estudis de batxillerat amb la condició d’esportista d’alt nivell, d’alt rendiment o d’elit, o amb la condició de personal tècnic, entrenador, arbitral o jutge d’elit de la Comunitat Valenciana
Junta de l’AMPA 24 de setembre
Benvolgudes famílies,
Us convoquem a la propera reunó de la Junta de l’AMPA de l’IES Lluis Vives de València que tindrà lloc el proper dimecres 24 de setembre de 2025 a las 19:30h en la Sala AMPA (Claustre de l’institut), amb el següent:
ORDRE DEL DIA:
1.- Lectura i aprovació, si escau, de l’acta de la reunió anterior.
2.- Número socis.
3.- Agendes.
4.- Situació actual directiva AMPA en funcions.
5.- Subvenció AMPA sol·licitada
6.- Cantina
7.- Consell escolar
8.- Ventiladors
9.- Jocs interactius pati
10.- Xocolata.
11.- Situació dels alumnes en moments d’emergències.
12.- Torn obertt de paraula.
València, 21 de setembre de 2025
La presidenta en funcions La secretària en funcions
M.ª José Vayá Schmidt Sofía Prieto Sebastià
______________________________
Queridas familias,
Os convocamos a la próxima reunión de la Junta de la AMPA de la IES Lluís Vives de Valencia que tendrá lugar el próximo miércoles 24 de septiembre de 2025 a las 19:30h en la Sala AMPA (Claustro del instituto), con el siguiente:
ORDEN DEL DÍA:
1.- Lectura y aprobación, si procede, del acta de la reunión anterior.
2.- Número socios.
3.- Agendas.
4.- Situación actual directiva AMPA en funciones.
5.- Subvención AMPA solicitada
6.- Cantina
7.- Consejo Escolar
8.- Ventiladores
9.- Juegos interactivos patio
10.- Chocolate.
11.- Situación de los alumnos en momentos de emergencias.
12.- Turno abierto de palabra.
Valencia, 21 de septiembre de 2025
La presidenta en funciones La secretaria en funciones
M.*ª José Vayá Schmidt Sofía Prieto Sebastià

