Tecnologia
Eva González Moreno, María López García, Mª Teresa Lores Branchat, Pilar Maudos Gimeno, Cristina Miquel Bononad
La Tecnologia està present en ESO i Batxillerat a través de les següents assignatures:
Nom Assignatura | Curs | Caràcter | Idioma disponible | Hores setmanals |
TECNOLOGIA | 1r ESO | Obligatòria | Castellà/Valencià/Anglés | 2 |
Projecte multidisciplinari: REINVENTANT EL PRESENT | 1r ESO | Optativa | Castellà | 2 |
TECNOLOGIA | 2n ESO | Obligatòria | Castellà/Valencià/Anglés | 2 |
Taller d'Aprofundiment
DISSENY I IMPRESSIÓ 3D |
2n ESO | Optativa | Castellà | 2 |
TECNOLOGIA | 3r ESO | Optativa | Castellà/Valencià/Anglés | 2 |
TECNOLOGIA | 4t ESO | Obligatòria troncal
per a Ensenyaments aplicats |
Castellà/Valencià/Anglés | 3 |
TECNOLOGIA | 4t ESO | Optativa
per a Ensenyaments acadèmics |
Castellà/Valencià/Anglés | 3 |
TECNOLOGIA INDUSTRIAL I | 1r BACH | Específica | Castellà/Anglés | 3 |
TECNOLOGIA INDUSTRIAL II | 2n BACH | Específica | Castellà/Anglés | 4 |
En què consisteix la Tecnologia?
La Tecnologia és una matèria que aporta a l'estudiant “saber com fer” en integrar ciència i tècnica, dotant-ho de coneixements, actituds i aptituds per a examinar problemes en l'àmbit domèstic o industrial, per a buscar solucions i portar-les a la pràctica amb èxit.
En línies generals els alumnes aprenen a treballar en grup (habitualment de tres alumnes) ja que la majoria del treball es realitza d'aquesta manera.
Es posa l'accent principalment que els alumnes adquirisquen autonomia i que desenvolupen el mètode de projectes que destaca sobretot pel seu caràcter metòdic i creatiu: primer s'analitza el problema plantejat pel professor, després es dissenya una possible solució, es trien els materials, operadors mecànics i/o elèctrics necessaris, es realitzen els plans i després es passa a la construcció.
Els alumnes milloren les seues competències digitals perquè usen les tecnologies de la Informació com a simuladors, programes de disseny 3D com Tinkercad o SketchUp, el processador de textos i programes de presentacions. A més, els treballs i algunes activitats es presenten on line a través de l'aula virtual.
A més, el departament també contribueix a millorar la competència lingüística dels alumnes oferint l'assignatura en Inglés.
L'assignatura de TECNOLOGIA treballa els següents blocs de contingut amb una dificultat progressiva en els cursos de 1r, 2n i 3r ESO:
- Bloc 1: Resolució de problemes tecnològics i comunicació tècnica.
- Bloc 2: Materials d'ús tècnic.
- Bloc 3: Estructures i mecanismes.
- Bloc 4: Tecnologies de la informació i de la comunicació.
En 4t ESO, el currículum canvia una mica perquè s'introdueixen detalls més tècnics però es continua treballant en la resolució de projectes. Els blocs de continguts que es treballen són.
- Tecnologies de la informació i de la comunicació.
- Instal·lació en habitatges. Destaca la realització en taller de pràctiques sobre la instal·lació elèctrica de l'habitatge amb components reals.
- Electrònica: realització de pràctiques diverses en placa protoboard i un projecte.
- Control i Robòtica: automatització del projecte elaborat mitjançant l'ús de plaques de control Arduino.
- Pneumàtica i Hidràulica: Realització pràctica de muntatges pneumàtics gràcies als equips amb els quals compta el centre.
- Tecnologia i Societat.
MATÈRIES DEL DEPARTAMENT
PROJECTES DESENVOLUPATS
Títol del Projecte | Cursos | Grups participants |
Desafie Robot
Museu Ciències |
2012-2013 | 4t ESO |
Desafie Robot
Premi votació públic |
2015-2016 | 4 ESO- 1 bach |
Expociencia | 2016 | 4t ESO |
Fabricant un Dron | 2016-2017 | 1r Batxillerat |
Projecte Erasmus+ “Educación 3D” | 2016-2017 i 2017-2018 | TOTS |
Classes creatives amb Arduino | 2017-2018 | 4t ESO |