OPTATIVES 2n BATXILLERAT

OPTATIVAQUIN DEPARTAMENT LA IMPARTEIX?DE QUIN TRÀFIC? QUÈ APRENDRÉ?
FRANCÉS Francés  FRANCÉS, SEGONA LLENGUA ESTRANGERA.pdf
PSICOLOGIAFilosofiaTaller de psicologia Vols millorar la teua salut mental? Conéixer com funciona la teua ment? Com controlar l’ansietat i l’estrés? Investigarem sobre problemes biosicosociales com la salut mental, l’ansietat ,l’estrés, la depressió, l’autoestima, etc. Visitarem centres de la localitat relacionats amb la salut mental, la discapacitat i la infància per a conéixer de manera pràctica l’aprés.
PROGRAMACIÓ, XARXES I SISTEMES INFORMÀTICS IIInformàticaS’ampliaran tots els coneixements vistos en l’assignatura de Programació, xarxes i sistemes informàtics I. S’aprofundirà en la programació informàtica, que ens ajuda a desenvolupar una sèrie de competències necessàries en la nostra societat i que ja estan sent molt demandades i valorades en el mercat laboral actual i del futur el que vivim.
GESTIÓ DE PROJECTES D’EMPRENEDORIAEconomiaSents curiositat per l’emprenedoria i la innovació? Tens alguna idea que penses que podria emportar-se a la pràctica? En aquesta matèria crearàs un projecte d’emprenedoria social que podràs presentar en concursos i competicions escolars. A més, podràs donar respostes a preguntes molt útils per al teu futur; quins impostos has de pagar?, com funcionen els principals productes bancaris?, com fer un videocurrículum?, com potenciar la teua identitat digital?
ACT. FÍSICA, SALUT I DESENVOLUPAMENT PERSONALEDUCACIÓ FÍSICAL’assignatura d’Educació Física és una de les més importants dins del sistema educatiu, ja que proporciona una formació integral en diversos aspectes com la salut, el benestar, la sociabilitat i l’esport. El seu objectiu principal és promoure l’activitat física, el desenvolupament d’habilitats i destreses motrius, i fomentar l’interés per mantindre un estil de vida sa.   L’Educació Física ajuda als estudiants a millorar la seua condició física, coordinació, equilibri i resistència, contribuint a previndre malalties importants com l’obesitat, la diabetis i malalties cardiovasculars. A més, a través de la pràctica esportiva, els alumnes aprenen valors importants com el treball en equip, el respecte cap als altres i l’esforç i dedicació per a aconseguir una meta.   L’assignatura d’Educació Física també proporciona una oportunitat única per a la interacció social, on els estudiants poden desenvolupar habilitats socials com la comunicació, l’empatia i la cooperació, millorant les seues relacions interpersonals i la seua capacitat de treballar en equip.
EL TREBALL EXPERIMENTAL EN FÍSICA I QUÍMICAFísica i Química Vols saber com funciona l’ull humà? T’has plantejat per què és possible comunicar-se amb un mòbil? Seria possible utilitzar l’aigua com a combustible del futur? Per què la gent pren bicarbonat després d’un gran menjar? Són preguntes que igual no t’has plantejat, però que ara podràs respondre. POSA EN PRÀCTICA TOTS AQUEIXOS CONCEPTES TEÒRICS QUE PORTES APRENENT DES DE 2n DE L’ESO. Recorda, la FÍSICA i la QUÍMICA són CIÈNCIES EXPERIMENTALS. Ara podràs fer-ho i et resultarà més fàcil entendre aquestes matèries.
GEOGRAFIA I HISTÒRIA VALENCIANESGeografia i Història   Es tracta d’una matèria pràctica en la qual, a través de la investigació de fonts històriques i geogràfiques, ampliàreu coneixements sobre el medi físic i la configuració del territori de la Comunitat Valenciana, la seua història, des dels orígens fins a l’actualitat, i el seu patrimoni cultural i natural. El plantejament general de la matèria s’enfoca a adquirir una sèrie d’elements que us permeten involucrar-vos críticament en la construcció de la societat en la qual viviu.
GEOLOGIA I CIÈNCIES AMBIENTALSBiologia i Geologia En la matèria de Geologia i Ciències Ambientals investigarem el nostre planeta i la seua utilitat (els minerals, roques…); els processos geològics del sistema Terra i les seues implicacions en la nostra vida quotidiana com els riscos dels terratrémols, volcans, inundacions… També del nostre impacte en el medi ambient com el canvi climàtic, forat de la capa d’ozó, contaminació de les aigües… Quants planetes Terra necessitem quan no fem un ús adequat dels nostres recursos? Per això, la importància del model de desenvolupament sostenible Coneixem realment la Terra?
TECNOLOGIA I ENGINYERIA IITecnologiaLa matèria de Tecnologia i Enginyeria II s’articula entorn de sis blocs de sabers bàsics. El bloc «Projectes de recerca i desenvolupament» se centra en la metodologia de projectes, dirigida a la ideació i creació de productes, així com el seu cicle de vida. El bloc «Materials i fabricació» aborda els criteris de selecció de materials i les tècniques més apropiades per a la seua transformació i elaboració de solucions tecnològiques sostenibles. Els blocs «Sistemes mecànics» i «Sistemes elèctrics i electrònics» fan referència a elements, mecanismes i sistemes que puguen servir de base per a la realització de projectes o ideació de solucions tècniques. El bloc «Sistemes informàtics» presenta sabers relacionats amb la informàtica, com la programació textual i les tecnologies emergents, per a la seua aplicació a projectes tècnics. El bloc «Sistemes automàtics» aborda l’actualització de sistemes tècnics per al seu control automàtic mitjançant simulació o muntatge, contemplant a més les potencialitats que ofereixen les tecnologies emergents en sistemes de control. El bloc «Tecnologia sostenible» aporta a l’alumnat una visió de la matèria alineada amb algunes metes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
L’alumnat desenvoluparà projectes on puga aplicar els seus coneixements i destreses per a donar solució a una necessitat concreta.