OPTATIVES 1r BATXILLERAT

OPTATIVAQUIN DEPARTAMENT LA IMPARTEIX?DE QUIN TRÀFIC? QUÈ APRENDRÉ?
FRANCÉS   FRANCÉS, SEGONA LLENGUA ESTRANGERA.pdf  
PROGRAMACIÓ, XARXES I SISTEMES INFORMÀTICS IInformàtica Coneixerem com funcionen els ordinadors i les xarxes informàtiques. Aprendrem l’ús de programes informàtics per a desenvolupar les tasques que l’alumnat ha de presentar en qualsevol de les altres matèries, bé siga textos, contingut multimèdia o treballs de càlcul. S’aprendrà a crear pàgines Web com a mitjà de mostrar el nostre treball en el món de hui dia. Finalment, s’estudia la seguretat informàtica, per a saber com protegir-nos dels atacs informàtics.
COMUNICACIÓ AUDIOVISUALEducació Plàstica Comunicació audiovisual és una matèria eminentment pràctica on es treballen els continguts apresos mitjançant propostes individuals i col·lectives. Coneixerem la imatge fixa, la fotografia, la publicitat, els mitjans de comunicació, la importància del so i la narrativa audiovisual (animació, cinema, TV, videojocs) mitjançant l’elaboració de projectes; d’una manera lúdica i creativa, donant espai a la iniciativa individual i col·lectiva.
PRODUCCIÓ MUSICALMÚSICALa matèria de Producció Musical és una optativa de Batxillerat que permet treballar aspectes pràctics i tècnics en la creació de productes sonors. A partir de la matèria primera de la música i el sota, en totes els seues possibilitats, l’alumnat podrà conéixer els diferents contextos on la producció musical és un referent, així com element indispensable en el seu vessant interpretatiu, creativa i sobretot, productiva.
Introducció a la producció musical. Teoria musical Ús de programari de producció musical: s’ensenyen els funcions bàsiques d’aquests programes, com gravar i editar àudio, treballar amb instruments virtuals, crear bucles i seqüències, etc. Enregistrament d’àudio Edició d’àudio: Mescla i masterizació. Composició musical. Estils i gèneres musicals: S’analitzen diferents estils i gèneres musicals, els seues característiques distintives i la seua evolució històrica.
DESC. ARRELS CLÀSSIQUESLlatí i GrecMatèria en la qual, a través del coneixement de la mitologia, l’etimologia i la cultura clàssiques, entendràs millor la realitat buscant i reconeixent referents clàssics en l’art, en la societat, en la psicologia, en la publicitat, al cinema i la literatura, en la música o en el llenguatge que utilitzes diàriament. Perquè conéixer les nostres arrels ens ajuda a comprendre el món.  
BIOLOGIA HUMANABiologia i GeologiaEn l’optativa de Biologia humana i salut els continguts que s’imparteixen tracten de conéixer el cos humà, els aparells (digestiu, respiratori…) i sistemes (sistema nerviós…), curiositats, així com les malalties. També tractarem la importància d’alimentació adequada i els trastorns de la mateixa com l’anorèxia, bulímia… A més, es realitzaran pràctiques de laboratori relacionades amb els continguts impartits. Per exemple, detectar en els aliments la presència de midó, dissecció de pulmons, cor… Aquesta assignatura està dirigida per a l’alumnat que tinga la curiositat de conéixer com funciona el nostre cos i també per a aquells que vagen a realitzar estudis relacionats amb la branca sanitària.
PROJECTE D’INVESTIGACIÓBiologia i Geologia amb Filosofia Investiga i actua: Educació per a la Justícia Global Vols analitzar problemàtiques socioambientales actuals del teu entorn pròxim i connectar-les a la ciutadania global? Vols transformar el teu entorn cap a un futur més sostenible? Investigarem problemes socioambientales per a arribar a conclusions. Comunicarem l’aprés de diverses formes: debats, exposicions, pòsters científics, amb creativitat (fotografia, ràdio, teatre…), etc. Proposarem accions a la comunitat educativa per a solucionar les problemàtiques investigades i les posarem en pràctica. Ens convertirem en protagonistes del canvi, en ciutadania global.
PROJECTE D’INVESTIGACIÓTecnologia i FOL Projectes de recerca i desenvolupament T’agradaria investigar i desenvolupar productes innovadors i emprenedors que resolguen una necessitat real? Et proposem una assignatura optativa en la qual hauràs de coordinar i desenvolupar projectes d’investigació amb una actitud crítica i aplicant l’educació emprenedora a l’aula, seguint una metodologia Lligen StartUp. I per a això establim 6 passos: Emprendre, idear, contextualitzar, prototipar, validar i comunicar. Crearàs prototips de productes i sistemes, que puguen testar-se com a productes viables en el mercat, des del disseny fins a la producció, transformant un disseny digital en un objecte físic a través de diferents metodologies i aplicant la programació i la robòtica.  
TECNOLOGIA I ENGINYERIA I TecnologiaLa matèria de Tecnologia i Enginyeria I s’articula entorn de sis blocs de sabers bàsics. El bloc «Projectes de recerca i desenvolupament» se centra en la metodologia de projectes, dirigida a la ideació i creació de productes, així com el seu cicle de vida. El bloc «Materials i fabricació» aborda els criteris de selecció de materials i les tècniques més apropiades per a la seua transformació i elaboració de solucions tecnològiques sostenibles. Els blocs «Sistemes mecànics» i «Sistemes elèctrics i electrònics» fan referència a elements, mecanismes i sistemes que puguen servir de base per a la realització de projectes o ideació de solucions tècniques. El bloc «Sistemes informàtics» presenta sabers relacionats amb la informàtica, com la programació textual i les tecnologies emergents, per a la seua aplicació a projectes tècnics. El bloc «Sistemes automàtics» aborda l’actualització de sistemes tècnics per al seu control automàtic mitjançant simulació o muntatge, contemplant a més les potencialitats que ofereixen les tecnologies emergents en sistemes de control. El bloc «Tecnologia sostenible» aporta a l’alumnat una visió de la matèria alineada amb algunes metes dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
L’alumnat desenvoluparà projectes on puga aplicar els seus coneixements i destreses per a donar solució a una necessitat concreta.