Exitosa Experiència de Job Shadowing Erasmus+ en Kufstein (Àustria)

El passat 15 de gener es va iniciar la Job Shadowing a Kufstein (Àustria) dins del projecte ERASMUS+ d’Educació Escolar i Formació Professional, ja que, es tractava d’un Centre que combina tots dos tipus d’ensenyament. La Job Shadowing va ser duta a terme per Mamen (Economia) i Bea (FP de Comerç) al Centre educatiu HWL.

Durant l’estada van tindre l’oportunitat de conéixer el funcionament del centre i poder assistir a diferents classes de matèries vinculades tant a l’economia com al comerç, ja que, es tracta d’un centre especialitzat en estudis econòmics i de gestió empresarial i comercial.

A més van poder observar i aprendre alguns aspectes com:

– El funcionament del sistema educatiu austríac.

– Centre d’emprenedoria: Projectes empresarials desenvolupats per l’alumnat.

– Projectes ERASMUS+.

– Funcionament del menjador escolar com a pràctiques de l’alumnat.

– Organització del centre i del claustre de professorat.

– Projecte “ECO-Label”: certificació que els han atorgat a causa de la seua implicació amb el medi ambient i la sostenibilitat en el centre.

Totes estes activitats van contribuir al desenvolupament de competències clau, destacant les habilitats digitals, lingüístiques i emprenedores.

A més de la immersió en l’àmbit educatiu, es van abordar aspectes culturals i educatius d’Àustria, enriquint la comprensió global de l’equip docent. L’experiència va incloure visites a llocs emblemàtics i la participació en esdeveniments culturals i esportius locals.

En concloure la mobilitat, Mamen Córdoba i Beatriz Barrajón van expressar que la vivència va ser summament enriquidora, tant a nivell personal com professional. Van destacar l’oportunitat de compartir bones pràctiques pedagògiques, enfortir la col·laboració internacional i expandir la seua visió educativa. Esta experiència contribuirà sens dubte al creixement i la millora contínua en l’entorn educatiu del nostre centre.