Calendari Activitats PIIE Juny 2025

Durant aquest mes les activitats han sigut ja molt poquetes:

  • L’Aula Oberta ja es va acomiadar de nosaltres l’últim dia de maig
  • El Pigmalió ja va donar els diplomes al seu alumnat i feren una festa també d’acomiadament, no obstant, dilluns 16 de juny com a cloenda final, tant l’alumnat com el professorat, anàrem d’excursió a la piscina de Benicalap per a donar la benvinguda a les vacances amb una bona remullada i ja férem l’acomiadament final. Ara, durant l’estiu esperem poder muntar les tanques del pati per a poder començar el següent curs un poc més renovats.
  • El racó social també es va acomiadar amb l’últim dia de jocs el divendres 06 de juny.
  • El racó cultural durant aquest més no ha tingut gairebé ninguna actuació, tant sols posarem rodetes a les estanteries per poder menejar-les amb major comoditat. No obstant, aquest estiu pensarem com decorar aquest espai.
  • El Punt Violeta han seguit reunint-se i van fer una reunió “amb les últimes de Filipines”, lis van dur llibres a algunes d’elles, tot i que només vingueren 3, ho feren amb molt d’entusiasme i comprovaren que aquest és un Punt de refugi de referència a l’institut.

06/06/25

COCIPAC INCLUSIU: Hui hem realitzat l’últim tast del curs que a més ha coincidit amb el segon i últim tast inclusiu del tercer i últim trimestre. Hui l’alumnat del centre que ha acudit al tast ha sigut l’alumnat de 3r PDC juntament amb les alumnes de 3r A i les professores que tenien classe amb aquest alumnat.

Hui han elegit una recepta que sempre triomfa: truita de creïlles!

- Truita de creïlles sense ceba. En aquesta recepta es tallen les creïlles en trossos amb forma cúbica, es fregeixen en oli i quan estan fetes es trauen de la paella. Es baten els ous, es mesclen amb les creïlles i es tornen a posar en la paella amb un poc de l’oli sobrant. Es va girant fins que estiga feta per dins, ja que és estiu i no volem intoxicacions alimentàries.

- Truita de creïlles amb ceba. Aquesta recepta és com l’anterior però la ceba es talla molt fina i es sofregeix juntament amb les creïlles.

- Salsa brava. Primer han posat 3 cullerades d’oli d’oliva a la paella i l’han calfat, posteriorment han posat un all picat, ceba picada i un poc de sal. Quan la ceba està dauradeta es posa una culleradeta de pebre-roig picant i un altra de pebre-roig dolç; a continuació es posa 500gr de tomata fregida i es va menejant tot amb la cullera de fusta. Per últim triturem la mescla per a que la salsa tinga consistència espessa i la posem en un bol negre.

Quan hem acabat de cuinar hem muntat i decorat la carpa, i he explicat la forma de realitzar el tast inclusiu:

- Primer l’alumnat del PAC explica les receptes.

- Després s’explica la forma d’accedir al tast: es posen en fila d’un en un i van passant per a elegir un tros de la truita que desitgen, i si volen poden agafar salsa brava.

- Finalment es procedeix a la puntuació de les truites, tant de la presentació en el plat com del gust.

A més, han explicat que les persones amb certes intoleràncies o al·lèrgies no haurien de tastar les receptes:

  • Al·lèrgia a l’ou per la truita
  • Intolerància a la fructosa sobretot per la salsa brava
  • La gent que no pot prendre picant tampoc podria tastar la salsa

L’alumnat tastador ha quedat molt satisfet amb les dos truites, i tot i que la salsa picava un poc, li ha agradat a gran part de les persones. La puntuació ha sigut de 5 en vista i gust.

Pensem que a més de ser el tast més relaxat, ja que després d’un curs el muntatge de l’activitat es fa pràcticament sense directrius, ha sigut un dels tasts que més ha agradat. La truita espanyola mai falla!!

AGRAIMENTS

Finalment m’agradaria agrair a algunes persones el treball que han fet aquest any:

A Teresa Saurí, professora de filosofia i coordinadora del Punt Violeta: totes les dinàmiques realitzades, les persones convidades a les xarrades que han sigut meravelloses, la magnífica difusió del Punt Violeta i Divergent, i tota l’ajuda i facilitats que ha donat per a que el nostre projecte d’inclusió es poguera dur a terme.

A Isabel Folgado, professora de Valencià i coordinadora del Pigmalió, per tota l’ajuda aportada, la gran coordinació de tot l’alumnat implicat, totes les activitats realitzades i per la gran inclusió de l’Aula Oberta.

A Jose Ramón Álvarez, professor de biologia i coordinador de l’Aula Oberta, per haver fet sentir tant a l’alumnat com al professorat del CEIP Sebastián Burgos, part del nostre institut, per fer-los sentir emoció cada vegada que creuaven la porta i tindre ganes de tornar cada setmana.

A les professores del PAC, que tant han ajudat per a que els tasts inclusius tinguen èxit

A les mestres del CEIP Sebastián Burgos per creure profundament en el projecte comú, aportant el seu coneixement i saber fer i per entendre la inclusió com un treball que necessita de la implicació de totes les persones col·laboradores.

A la mestra de 1r de primària del CEIP Padre Manjón Isabel Tejado i al seu alumnat, per haver rebut al PAC amb tanta amabilitat i oferir-nos participar en totes les activitats proposades.

A l’associació RIE que ha sabut orientar l’alumnat del PAC per a millorar les seues habilitats socials i la convivència tant a l’aula com al centre.

A l’Escola de lluita Sambo València, que han becat a dos alumnes del PAC per a participar en les seues classes 2h a la setmana, durant tot l’any següent.

A l’equip directiu per facilitar la meua tasca.

A Montse Garay per ser part essencial en la difusió del projecte, gràcies per la teua eficàcia i perquè sempre tenies bones paraules cap a mi.

I per últim, però no menys important, gràcies a l’alumnat del nostre centre perquè gràcies a elles i ells i a la seua col·laboració, aquest projecte s’ha pogut desenvolupar amb èxit!

  • A l’alumnat de 3r d’ESO del taller d’aprofundiment que tant amablement ha col·laborat i realitzat les pràctiques amb l’alumnat de l’Aula Oberta.
  • A l’alumnat del PAC que s’ha desenvolupat molt bé en cuina, ha elaborat tantes receptes i les ha servit a la comunitat educativa amb el millor somriure (la gran majoria dels dies😉). Per cuidar dels xiquets del CEIP Padre Manjón amb tanta cura i estima.
  • A l’alumnat de 3r d’ESO que en tantes ocasions va realitzar les pràctiques de l’assignatura de biologia juntament amb l’alumnat del PAC i els ajudava en el que necessitaven.
  • A l’alumnat del Punt Violeta que aconseguiren fer d’aquest grup un vertader refugi per als/les assistents i difongueren els valors d’una societat realment igualitària i inclusiva.
  • L’alumnat de 4t d’ESO per ser tant bons “germans i germanes majors” amb els pigmalions xicotets i per incloure en totes les dinàmiques a l’alumnat de l’Aula Oberta.

BON ESTIU!! VOS ESPEREM PER AL CURS VINENT!!

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies