L’IES JOAN COROMINES I EL CEIP EDUARDO MARTÍNEZ RÓDENAS COL·LABOREN EN UN PROJECTE PER A LA CREACIÓ D’UN HOTEL D’INSECTES.

L'IES Joan Coromines i el CEIP Eduardo Martínez Ródenas han treballat conjuntament en el projecte mediambiental amb la creació d'un hotel d'insectes per a l'hort de l'escola a partir de la proposta feta per l'AMPA del CEIP.

S'ha creat perquè es puga instal·lar en l'hort que té l'escola, la qual cosa ens du a la segona qüestió, per què posem un hotel d'insectes en un hort?

Els hotels d'insectes se solen col·locar en horts i jardins per reduir la necessitat de pesticides i altres productes químics, ja que ajuden a la pol·linització de les plantes, controlar les plagues i aconseguir un equilibri ecològic.

Tots els hotels són diferents en mides, tipus de construcció i fins i tot materials interns per atraure diferents tipus d'insectes. Aquest hotel està fet amb fusta i distribuït en 9 sectors. Els materials utilitzats en cada sector i els insectes que viuran a dins són: Palla (crisopes), canyes (vespa solitària), paper i cartó (peixet de plata), fulles seques (escarabats), dm (libèl·lules), pinyes (sírfidos), fusta (marietes, formigues fusteres, escarabats de la fusta), buits (papallones) i maons (abelles solitàries).

Al llarg del curs els alumnes de 1r de primària de l'escola Eduardo Martínez Ródenas han centrat algunes de les seues activitats en l'estudi d'insectes beneficiosos per a les plantes i els alumnes de 3r de PMAR de l'IES Joan Coromines, en la construcció de l'hotel i l'estudi dels insectes que l'habitaran.

El dijous 8 de juny de 2023, ambdós centres es van reunir per instal·lar finalment l'hotel d'insectes duent a terme una activitat conjunta en la qual, els alumnes de l'escola van col·locar fulles seques en el sector dels escarabats i construïren el tancament d'aquest sector amb una malla per protegir-los dels depredadors.

Posteriorment, els alumnes de primària van fer un dibuix del seu insecte preferit per als alumnes de l'institut, que els han penjat per decorar la seva aula al centre de secundària.

Ambdós centres coincideixen que aquesta activitat ha estat un èxit, ja que ha estat dissenyada com una activitat d'ajuda entre iguals on l'alumnat ha pogut descobrir que tothom és important, independentment de l'edat o característiques personals, amb un rerefons de cura pel medi ambient i respecte del nostre entorn.

En primer lloc, i per situar el projecte, hem de saber què és un hotel d'Insectes.

Un hotel d'insectes, també conegut com a refugi d'insectes o casa d'insectes, és una estructura dissenyada específicament per a proporcionar un hàbitat adequat a diferents tipus d'insectes beneficiosos. Encara que se'n diu "hotel", no és un allotjament per a que els insectes passen la nit, sinó que es tracta d’un refugi permanent que ofereix llocs per a reproduir-se i hibernar.