ALUMNES DEL COROMINES A L’«ESPAI FUSTER» DE SUECA

El passat dia 24 de gener, l’alumnat de quart d’ESO i segon de Batxillerat del Coromines va viatjar fins a Sueca per tal d’aprofundir en els seus coneixements sobre la vida i l’obra de l’assagista Joan Fuster -autor que forma part del temari d’aquests dos nivells – i, de passada, fer un tomb pels llocs més emblemàtics de la capital de la Ribera Baixa.

L’activitat es va estructurar en dos parts. En primer, lloc, es va visitar l’Espai Joan Fuster, que inclou la casa on va viure l’escriptor i espais dedicats a la seua figura amb records personals i una extensa exposició tant de la seua biblioteca com de fotografies de la seua biografia. No falten les impactants imatges de l’atemptat que va sofrir l’any 1981 en aqueix mateix lloc i que impressionen sempre. Després de les corresponents explicacions, per grups, es van dissenyar uns bonics pòsters amb aforismes de Fuster que des d’ara i fins a final de curs estaran penjats a les aules.

A continuació, el professor suecà Miquel Furió, va acompanyar alumnat i professorat pels carrers de Sueca. Va haver ocasió de passar pel lloc que ocupava la casa on havia nascut Fuster i on havia viscut de menut i l’escola on havia estudiat de jove i també de visitar els espais modernistes més importants de la ciutat: diferents edificis particulars o d’entitats, l’Asil dels vells desemparats i el molt espectacular Ateneu Suecà dels Socors.

En resum, una jornada de convivència i d’adquirir coneixements diferent del que és habitual!

ac50818c-26fd-44cf-832b-30aeee92984d