EL COROMINES AL TEATRE A VORE “SPOILER ALERT”

El passat dia 28 de novembre l’alumnat de l’IES Joan COROMINES de Benicarló va visitar el Palau de Congressos de Peníscola per tal de participar de l’activitat teatral “Spoiler Alert”. Una obra de teatre que visibilitza i qüestiona les realitats de la Generació I (Mil·lennials), clarament marcada per l’inici de la digitalització; i la Generació Z (Centenials), a la qual pertanyen els intèrprets, natius digitals acostumats a continguts pràcticament infinits i immediats.

Ambdues comparteixen particularitats que les diferencien de les anteriors generacions, com la fina línia entre el privat i públic, el major individualisme unit a una major consciència social global i a una major capacitat per a treballar en xarxa la creativitat desbordada, la capacitat d’aprenentatge autodidacta, la preferència de la imatge sobre el text o altres comunicacions, el desafiament a les convencions i, una major diferència entre expectativa i realitat.

L’obra teatral apropava al públic a temes molt mediats i del nostre dia a dia, i que inciten a la reflexió. Relacionats amb les xarxes socials i amb les problemàtiques que poden sorgir en cas de fer un ús abusiu o simplement un mal ús de les xarxes socials, sexting, gossip, ghosting, ciberbullying, entre d’altres, van ser algunes de les temàtiques sobre les que versava l’obra, què d’una manera propera, didàctica i entretinguda, van apropar mitjançant l’art, a una realitat de la que és necessari parar-se i reflexionar al respecte.

Un cop acabava l’obra de teatre, l’alumnat va poder participar directament de les experiències en primera persona dels actors i actrius, que de manera propera i sincera, van respondre als possibles dubtes que havia generat l’obra, així com a la pròpia experiència personal de cadascun d’ells/es. Animant-los fins i tot a participar de l’art no sols com a entreteniment, sinó també com a experiència vital i educativa.