L’ALUMNAT DE 2n D’ESO DE L’IES JOAN COROMINES EN BUSCA DE L’ANELL DEL PAPA LUNA

Dijous 31 de març l’alumnat de 2n d’ESO de l’IES Joan Coromines va fer una eixida molt especial: visitar Peníscola a través dels ulls dels personatges de la novel·la de Joan Pla, L’anell del papa Luna.

De la mà del professorat Lídia Castell, Raquel Vericat i Agustí Zacarés, que va fer de guia, part de l’alumnat de 2n d’ESO va eixir a peu des de l’institut i va poder combinar la visita dels llocs històrics de la ciutat emmurallada amb la lectura dels passatges més emblemàtics de l’obra de Joan Pla en una ruta literària i descobrir la nostra població veïna des de dos vessants distintes.

Tant l’alumnat com el professorat van gaudir d’un dia fantàstic en què van poder apropar-se a l’Edat Mitjana amb especial atenció a la figura de Pedro Martines de Luna, les circumstàncies històriques del Cisma d’Occident, aspectes relacionats amb l’arquitectura de l’època i la construcció i vida diària en un castell medieval, així com també a les vivències d’un grup de jóvens adolescents per carrers intricats i passadissos secrets a la recerca d’una joia papal.

Una autèntica aventura per a repetir!!!