LA CREU ROJA VISITA ELS ALUMNES DEL COROMINES

Tres treballadors de la Creu Roja van fer una xarrada informativa als alumnes de l’IES Joan Coromines.

Els passats dies 9 i 10 de novembre tres treballadors de l’ONG Creu Roja, Kàtia, Carme i Joel, van fer una xarrada per ajudar als alumnes de 2n ESO de l’institut IES Joan Coromines de Benicarló a saber com és una ONG, ja que estan fent un treball per a crear-ne una, i aquesta xarrada els interessava molt.

Els van explicar que la Creu Roja o Mitja Lluna Roja, com s’anomena en altres països, la va fundar Henry Dunant l’any 1863. També els van dir que una ONG serveix per ajudar a persones vulnerables i millorar la seua situació. Els set principis de l’ONG són: humanitat, imparcialitat, neutralitat, independència, voluntariat, unitat i universalitat. A la xarrada els van explicar dues paraules importants: filantropia, que és l’amor a la humanitat i altruisme, que és l’actitud de voler fer alguna cosa sense interès material.

A Benicarló estan treballant en un projecte que es diu Incorpora Benicarló, que consisteix a ajudar la gent a trobar treball, fent cursos, pràctiques, ajudant-los a preparar un bon currículum i fan de mediadors entre empreses i treballadors. La seu de la Creu Roja a Benicarló es troba al carrer de Joan XXIII, el telèfon és 964472253 i la pàgina web, www.cruzroja.es.

En definitiva, l’alumnat va gaudir i aprendre molt d’aquesta xarrada i ara podran fer el treball més fàcilment.