DIA INTERNACIONAL DE LA DONA 2021 AL COROMINES

Durant aquesta setmana hem commemorat el dia internacional de la dona a l’IES Joan Coromines amb diferents activitats. La primera d’elles va ser el passat dia 1 de març quan vam penjar a la web i a les xarxes socials el cartell de la commemoració d’aquest dia tant assenyat. També aquest mateix dia va donar inici l’exposició ‘Dones Científiques’, realitzada per l’alumnat de l’optativa d’aprofundiment de 1r d’ESO, exposició que romandrà al passadís principal del nostre centre fins final de curs.

El dilluns 8 de març, dia internacional de la dona, l’Ajuntament de Benicarló va publicar als mitjans de comunicació el seu vídeo institucional. En ell, van participar l’alcaldessa de Benicarló, representants dels diferents grups polítics i Khitam, Anas, Sara i Aya, de 3r d’ESO, conjuntament amb alumnat d’altres centres docents de la ciutat.

També el dia 8 a les 14.30 hores, la directora del nostre centre i un grup de professorat en representació de tot el claustre, va homenatjar a l’equip de neteja del nostre IES. Un grup format per 5 grans dones que dia rere dia, i de forma pràcticament invisible, es fan càrrec de que totes les instal·lacions del centre estiguen perfectament netes per poder desenvolupar amb totes les garanties d’higiene la nostra activitat. Sempre, però ara més que mai, Carmen, Raquel, Nieves, Neus i Jenifer, vos donem les gràcies amb aquest merescut reconeixement pel vostre inestimable,constant i insistent treball.

I per finalitzar, el dimecres dia 10 de març es va treballar a les sessions de tutoria el per què del dia internacional de la dona, del seu origen i la necessitat de continuar amb aquesta commemoració. A més, es va explicar què és l’efecte Matilda i es van treballar les biografies d’algunes de les més importants, a la vegada que invisibilitzades, dones científiques de lahistòria.

IES Joan Coromines, treballant per la igualtat.