DIA DEL LLIBRE AL JOAN COROMINES

L'IES Joan Coromines va celebrar la setmana passada el Dia del Llibre. Tot i que pretenem que al nostre centre tots els dies siguen del llibre, la data convida a sortir al carrer que deia el poeta i tractar de recordar-nos a tots com pot ser d'important per a les nostres vides la lectura. A través de la lectura esdevenim més empàtics, més reflexius i, per descomptat, més cultes.

[Article complet i accés a material multimèdia…]

Durant el matí es va muntar la ja tradicional paradeta de llibres «solidària»; com sempre no només es van posar a la venda llibres sinó també uns preciosos punts de lectura realitzats per l'alumnat així com diverses manualitats. L'ambient sempre és molt sa. Els diferents grups del centre visiten la paradeta i lligen passatges seleccionats per ells mateixos amb l'ajut del professorat.

Al mateix temps, al pati tenien lloc diverses partides de «quiditch», el joc que va popularitzar el personatge de Harry Potter en les seues novel·les. Interessant de veritat.

Per primer any, l'alumnat de primer de batxillerat va competir en una gimcana literària pels carrers de Benicarló que duen el nom  d'algun escriptor: van haver de llegir aforismes de  Joan Fuster o preguntar qui era Ausiàs March. Repetible.

De tarde ens van visitar els xiquets i xiquetes del CEIP E.M. Ródenas que van visitar també la paradeta, van jugar a «quiditch» i van començar a familiaritzar-se amb la que serà per a molts la seua casa el curs que ve.

La lectura sempre ha estat una de les prioritats del Coromines perquè sempre ha estat prioritària la formació de bones persones.

Àlbums multimèdia: