ACTES DIA 8 DE MARÇ, DIA DE LA DONA, A L’IES JOAN COROMINES

Clic per a ampliar

[Veure fotos]

El passat dia 8 de març, tot l'alumnat d'ESO i 1r de Batxillerat va assistir a la celebració del Dia Internacional de la Dona en la sala d'actes del centre.

Vam començar fent un petit homenatge a les víctimes d'aquest any 2017, un homenatge senzill però necessari a les 20 dones que han estat assassinades entre els mesos de gener i febrer d'enguany.

[Llegir més…]

Seguidament, es va projectar un interessant vídeo de la professora Aurora Espín, que recollia les opinions de diferents membres de la comunitat educativa sobre els treballs al voltant del feminisme, realitzats els darrers anys al nostre institut.

Després, amb la coordinació d'Esther Santos, l'alumnat de 4rt d'ESO ens va llegir un text per apropar-nos a la història de les dones en l'esport, tota una cursa d'obstacles. Això donà pas a la performance dirigida pel professor Salvador Garcia, en la que l'alumnat de 3r ESO A i 2n ESO A va fer gaudir al públic interpretant la banda sonora de “Carros de Foc”, mentre un grups de xics i xiques arribaven junt a la meta, simbolitzant la conquesta de la igualtat.

Posteriorment, es projectà un impactant audiovisual obra de Begoña Florido, sobre les alumnes esportistes que tenim al Coromines, a fi de visibilitzar-les i atorgar-les el reconeixement que es mereixen.

I ja per finalitzar, vam gaudir de la coreografia preparada per Esther Santos amb l'alumnat de la seua tutoria, que ens convidava a deixar de banda els rols de gènere. Una cloenda que va fer sortir a més d'una persona del públic a ballar a l'escenari!

Agraïm a tot l'alumnat i al professorat la seua implicació en l'organització d'aquest event. El proper curs esperem ser molts i moltes més!