SANT JORDI. SOLIDARITAT DE L’IES JOAN COROMINES AMB XARXES I NICARAGUA

[Veure fotos]

Un any més, l'associació Xarxa Educativa Solidària XARXES s'apropa a l'IES Joan Coromines per realitzar les campanyes de Sensibilització i Recollida de Fons. Tots els grups van acudir a la Sala d'Actes on XARXES va mostrar la materialització dels projectes del 2015: construcció de l'escola rural en la comunitat de Los Matuz al municipi de Matagalpa i el finançament de les Jornades de Formació del professorat de preescolar amb la contrapart Semillas de Aprendizaje SOL al municipi de Ciudad Dario; tots dos a Nicaragua.

El contingut dels materials de sensibilització d'enguany s'han centrat en el conflicte que hi ha amb les persones que intenten creuar les fronteres d'entrada a Europa i les conseqüències de la resolució de conflictes de manera violenta.  També es van mostrar les demandes que té l'associació per al proper 2016/17 i es va convidar l'alumnat a participar de la Diada del Llibre Solidari que s'havia programat per al dia 20 d'abril.

En la campanya de Recollida de Fons va participar tot l'alumnat i ho va fer amb molt d'entusiasme. Cal remarcar que el fet que l'alumnat ja conega aquesta campanya des de la formació en primària fa que visquen el dia amb molta expectació. Val a dir que, el fet de centrar la recollida de fons en un mercat del llibre de segona mà, facilita que l'alumnat puga llegir de forma més econòmica. El gran interès de la comunitat educativa de l'IES Joan Coromines per la lectura va propiciar que la recollida de fons siguera un èxit. També destaquem la participació del Departament de Plàstica amb els seus càctus de paper i el seu projecte Tu Pots.

Com a novetat cal destacar que, per primera vegada, l'activitat es realitzara amb els grups del Cicles Formatius que també van participar amb gran interès. L'associació XARXES agraeix la implicació del centre en la coordinació d'aquestes activitats tan importants per fer-nos reflexionar sobre les responsabilitats dels nostres actes i la necessita d'un canvi d'actitud per construir un món més just i solidari.