Xarrada de la Guardia Civil …[ampliar]

El passat divendres dia 18 el tinent de la comandància de Benicarló, el senyor Francisco Javier Ayuso, acompanyat per dos agents més van impartir una interessant i didàctica xerrada als alumnes de segon i tercer d'ESO de l'IES Joan Coromines.

La sessió va resultar d'allò més amena tant pels temes tractats com per les aptituds pedagògiques que van demostrar els ponents.

En primer lloc es va tractar de conscienciar l'alumnat de com l'assetjament escolar, el famós bullyng, pot acabar per marcar una persona per sempre i es va incidir sobretot en el negatiu paper que fan aquells companys que sense ser agressor directe ni agredit contemplen impassiblement la situació.

A continuació es va seguir amb els perills de la droga. Es va parlar de drogues dures i blanes i drogues legals (alcohol i tabac) i il·legals. Es va comentar el perill que totes aquestes substàncies suposen per al cos i es va deixar ben clar que sempre, sempre afecten físicament i psicològicament, de vegades, de forma irremeiable.

També va haver temps per referir-se a les tribus urbanes, que si bé per aquestes contrades de moment no semblen tenir excessiva incidència, sí que cal estar ben a l'aguait perquè existeix la tendència entre la joventut a imitar allò que es veu pels mitjans de comunicació.

Per últim, i una mica per damunt, es va poder tractar dels perills que pot tindre Internet. El jovent ha de ser responsable dels possibles enganys que es poden trobar a la xarxa, però també han de ser responsables -encara més que els joves pot ser- els pares.

Els alumnes van preguntar algunes qüestions se'ls van respondre amb tanta amabilitat com pedagogia.