L’IES JAUME I HA ACOLLIT, DEL 06 AL 10 D’OCTUBRE, REPRESENTANTS DE LUXEMBURG I PORTUGAL EN UNA TROBADA ERASMUS + DINS DEL PROJECTE “AGIR POUR LE BIEN-ÊTRE“.
El nostre centre IES JAUME I ha acollit durant la setmana del 06 al 10 d’octubre una grup d’alumnes de Portugal i Luxemburg dins del marc del projecte ERASMUS + «Agir pour le bien-être» en el que col·laboren diferents països d’Europa.
Dins de les activitats organitzades per la Comissió Erasmus del centre, l’alumnat i el professorat han participat en activitats relacionades amb el tema del projecte que gira al voltant del benestar personal, físic, mental i social de l’alumnat.

El primer dia, el professorat participant va intercanviar uns detallets representant cada centre. L’IES JAUME I va oferir uns presents dissenyats pel departament de tèxtil del centre. @textil_IESJaume_i


Entrega de detallets de cada centre escolar
Al llarg de la setmana, s’han organitzat tallers de ioga per tal de conéixer el seu cos. Durant l’exercici de la meditació guiada, s’ha treballat la respiració, la consciència i l’equilibri. Així mateix ha disminuït el nivell d’estrès, reduint el dolor muscular, incrementant la flexibilitat i desenrotllant la consciència.


Un altre taller impartit per l’alumnat dels cicles formatius d’higiene bucodental, ha estat el de primers auxilis per aprendre a conèixer els passos a seguir davant d’una emergència: adquirir els coneixements i conèixer els passos a seguir tant a nivell individual com en equip davant qualsevol tipus d’emergència o situació que requereixi primers auxilis. Com per exemple, reconèixer una parada cardiorespiratòria i realitzar correctament el suport vital bàsic.


L’alumnat europeu també va participar en una classe d’esport juntament amb els seus companys i van aprendre les normes bàsiques del joc del raspall. Posteriorment van jugar una partida de raspall per posar en pràctica el que havien après.

Una activitat duta a terme va ser la visita a la ciutat de València. A través d’una gimcana, l’alumnat va anar descobrint diferents monuments i llocs emblemàtics de la ciutat.


Enguany, l’alumnat europeu ha pogut gaudir d’una festa típica de la nostra cultura assistint a la desfilada de «Moros i Cristians» d’Albaida. Malgrat la pluja van poder descobrir una part de la nostra festa popular amb les desfilades de les comparses i de les bandes de música.

Durant la visita a Ontinyent, l’ajuntament va rebre el professorat i l’alumnat participant en el projecte per tal de donar-los la benvinguda a la nostra ciutat.


Finalment, una activitat duta a terme i que va agradar molt l’alumnat va ser l’excursió al Pou Clar. Malgrat la temperatura de l’aigua, tots van gaudir d’un bany a les aigües clares del paratge natural. L’esport és important per a millorar el benestar personal i físic i la ruta fins al Pou Clar va permetre els participats de fer exercici en contacte amb la natura.


Com cada any, les famílies preparen un sopar amb els plats típics de la regió. L’alumnat degusta els àpats, balla i canta mostrant el bon enteniment que hi ha entre tots ells.


L’alumnat que ens ha visitat ha tornat a casa molt satisfet de la trobada, destacant la meravellosa acollida de les famílies d’Ontinyent i l’excel·lent relació que han mantingut amb els seus companys. Mostra d’això són les eixides en grup per les vesprades i l’organització d’activitats tots junts.


