OCI ACTIU I FORMATIU

 OCI ACTIU I FORMATIU 

El departament d’Educació Física organitza per quint curs consecutiu activitats físicoesportives a l’hora de l’esplai. 

L’assistència de l’alumnat a les intal.lacions esportives augmenta, els conflictes entre els adolescents disminueixen en nombre i intensitat i les relacions interpersonals entre elles i ells milloren. Fomentar la cultura esportiva inclusiva i cooperativa juga un paper fonamental en l’educació integral del nostre alumnat. 

Els objectius que ens proposem són: 

-Organitzar activitats físicoesportives a l’hora de l’esplai per a millorar la convivència del nostre IES amb la col.laboració de l’alumnat, acceptant les normes establides pel grup. 

-Oferir a l’alumnat activitats motivants creant un espai de interacció entre l’alumnat de diferents nivells educatius. 

-Promoure la participación de les xiques en les diferents activitats físicoesportives organitzades per a este curs. 

-Respecte al medi on juguen, tenint cura i mantenint un espai net. 

-Potenciar aquestos valors educatius: Respecte, Companyerisme, Treball en equip, Tolerància i Responsabilitat. 

Des del departament d’Educació Física organitzem estes activitats, encara que ens suposa més hores de pista perquè creiem que la pràctica esportiva contribueix a l’educació en valors, la responsabilitat personal i social i la convivència en el nostre centre. 

Contribuim al desenvolupament de les competències especifiques de la materia d’E.Física de l’estapa E.S.O. al mateix temps que col.laborem en l’adquisició de les competències bàsiques: 

– La competencia” Lingüística “perquè han de comunicar-se i interactúen en altres alumnes a nivel oral i aprenen nous sabers sobre l’esport en concret . 

– La competencia “Digital “perquè analitzen información sobre les lliguetes. 

-“Aprendre a aprendre” perquè l’alumnat participant apren el funcionament de la lliga, organitza el seu temps de l’esplai, treballa de manera individual i si és un esport d’equip s’esforcen per arrivar a un objectiu comú.. 

-La competencia” Social i Cívica “es treballa molt en este projecte, es fan equips de diferents grups, participen de manera activa, democrática, veuen en quin és el /la seua/seua adversari/a, dialoguen, van anotant la puntuació estant d’acord les do parts i compleixen les normes o acords previs de manera democrática. 

-El “Sentit de la Iiniciativa i Espírit Emprenedor” implica que l’alumnat tinga habilitats per a planificar i gestionar els seus projectes i en estes lliguetes, planifiquen i organitzen el seus equips, els canvis durant els partits, les posicions dels jugadors/es… 

-En relació a la competencia “Consciencia i Expressió Cultural”,aprenen a jugar amb altres companys/es de diferent lloc d’orige ,encara que parlen en altre idioma el jugar junts/es fa que s’enriquereixen d’altres cultures. A la fí “L’esport ens uneix”. 

L’organització dels esplais és la següent: 

DILLUNSDIMARTSDIMECRESDIJOUSDIVENDRES
Lligueta de futbet primer cicle d’ESO en la pista 1 Lligueta de futbet segon cicle d’ESO , Batxiller i FPB, pista 1 Lligueta de futbet primer cicle d’ESO en la pista 1 Lligueta de futbet segon cicle d’ESO , Batxiller i FPB, pista 1 -Lligueta de Colpbol 
Lligueta de Tennis de taula al pavelló Lligueta de Raspall al pavelló Lligueta de Bàsquet al pavelló Eso, Batx i FPBàsic Activitats físicoesportives en la pista 2 Activitats físicoesportives en les pistes 1 i 2 
Activitats físicoesportives en la pista 2 Activitats físicoesportives en la pista 2 Activitats físicoesportives en la pista 2 LLigueta de Bàdminton ESO al pavelló Activitats físicoesportives en les pistes 1 i 2 
Volei al pati interiorVolei al pati interiorVolei al pati interior

CRITERIS D’AVALUACIÓ 

1. Tenen iniciativa per a emprendre i proposar activitats físicoesportives per a jugar a l’hora de l’esplai en les instal.lacions esportives, mostrant curiositat i interés durant la seua planificació. 

2. Col.laboren en l’organització de les activitats físicoesportives inclusives planificades en aquest projecte per a este curs. 

3. El.laboren autònomament equips per a les diferents activitats. 

4. Participen en les diferents activitats mostrant actituts de respete amb els companys. 

5. Reconeixen el funcionament de les activitats, buscant solucions alternatives a les dificultats trobades durant el seu desenvolupament. 

6. Participen en intercanvis comunicatius propis del seu nivell educatiu i d’altres fent servir un llenguatge no discriminatiu. 

7. Apliquen protocols de seguretat i primers auxilis 

8. Resolen amb esportivitat els conflictes i discrepancies habitual que apareixen en la interacció amb els seus companys utilitzant un diàleg igualitàri. 

9. Comuniquen de forma personal els resultats obtinguts i fan un resgistre dels partits realitzats. 

10. Respecten el medi complint les normes de neteja i cura del medi i material.