JO PUC, TU POTS

Aquest projecte és el que anomenem tutoria entre iguals, la finalitat de la qual és aconseguir l’èxit acadèmic i personal del nostre alumnat.  Es basa, sobretot, en l’acompanyament i el suport que un alumne major dóna a un altre menut amb el suport dels docents.

Els programes de tutorització entre iguals estan avalats per més de 30 anys d’investigació educativa que mostra els beneficis per als menuts, però especialment per als grans. La UNESCO els proposa com a pràctica educativa d’èxit. Milloren la convivència i el clima del centre, desenvolupen la intel·ligència emocional i promouen molts aprenentatges.

A l’IES Hort de Feliu ja portem uns quants anys. Durant la pandèmia no es va poder dur a cap, però el curs passat es va reiniciar. Participen com a tutors alumnat de 4t d’ESO. L’alumnat tutoritzat és de 1r d’ESO. L’altre aspecte del qual depén l’èxit d’aquest programa és el compromís que és signat per l’alumnat del programa.

Des de l’inici de curs, ha d’haver alumnat de 4t ESO que participe en el Pla de Transició de Primària a Secundària a partir del programa d’acompanyament escolar. En els patis del mes de setembre i mitjan mes d’octubre,porten un penjoll que posa “T’ajude?” i, per tant, és visible per a l’alumnat de 1r d’ESO que puga necessitar algun tipus d’ajuda. Hi ha alumnat de 1r d’ESO que sap organitzar-se i que sols necessita aquesta ajuda inicial per tal d’integrar-se en el centre, però n’hi haurà que necessite una ajuda al llarg del curs. Aquest alumnat de 1rESO pot formar part del Jo puc, tu pots.

Alumnat tutor

ES compromet a acudir una vegada a la setmana en hora de pati a ajudar i conversar amb el seu tutorand. La seua tasca és molt important perquè aquesta responsabilitat es reflecteix en una millora de la convivència i afavoreix els aprenentatges.

En l’hora de pati setmanal les tasques a realitzar són:

-Escoltar com ha anat la setmana

-Revisar l’agenda

-Planificar el temps d’estudi i de treball

-Ajudar amb deures i / o treballs

-Parlar sobre la relació amb companys

-Parlar sobre problemes personals

-Parlar sobre la relació amb el professorat

-Llegir

Alumnat tutoritzat

Es compromet a acudir una vegada a la setmana en hora de pati (dijouss) a l’aula de dibuix D2, a interactuar amb l’alumnat tutor