Ràdio Feliu

RÀDIO FELIU A LES XARXES SOCIALS

PROGRAMACIÓ RÀDIO FELIU

Projecte Ràdio Feliu

RàdioFeliu és el títol del Projecte d’Investigació i d’Innovació Educativa (PIIE) que volem portar a terme a l’IES Hort de Feliu amb la col·laboració de la Comunitat educativa. Aquest projecte naix des d’una idea integradora d’anàlisi competencial: Competència comunicativa i lingüística (CCLI), Competència aprendre a aprendre (CAA), Competències socials i cíviques (CSC),  Sentit d’iniciativa i esperit emprenedor (SIEE), Competència matemàtica i competències bàsiques en ciència i tecnologia (CMCT), Competència digital (CD) i Consciència i expressions culturals (CEC).

El Projecte està obert a una socialització rica, perquè compta amb el recolzament de l’AMPA i la col·laboració de dos centres educatius que porten des de fa uns anys un projecte de ràdio similar: l’IES Parra (Alzira) i  l’IES Pere Boïls(Manises). A més a més, agraïm la col·laboració de Maria Lozano Bohigues, estudiant de Periodisme a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de València, que va venir per encetar les primeres xarrades per a l’alumnat del nostre Centre.

Un espai escolar creat a través d’ambients dialògics d’aprenentatge, que transcendeixen la tradició expositiva de l’aula, canvia també la importància de la unidireccionalitat de la veu del professor i suposa una transformació, tant en la metodologia com en el desenvolupament del seu esperit crític. Aquesta metodologia de treball (amb el factor emocional que comporta tenir una ràdio al centre) potencia que el professor siga un facilitador de l’aprenentatge i que l’alumne ja no treballe de manera individual sinó col·laborativa, promou activitats heterogènies, i sobretot, crea un clima d’inclusió social.

Es tracta d’una metodologia de treball-servei  per a la Comunitat educativa i local, la qual fomenta la integració lingüística i la igualtat. A més a més, aprofundeix en la nostra cultura (amb els coneixements i els valors que la sustenten), fomenta la convivència democràtica i el respecte a les diferències individuals, i serveix d’eix vertebrador de cohesió social. La ràdio escolar és un instrument fantàstic per  aconseguir evidències d’èxit.