Història

L’IES Hort de Feliu d’Alginet es troba a la part nord-est del poble d’Alginet, emmarcat entre els carrers Fotògraf Ismael Latorre, Benifaió, Mestre Chapí i Hernán Cortés, des del curs 2003-2004 en què la incorporació al centre educatiu del primer cicle de l’ESO —que, durant uns anys, s’havia mantingut a les escoles de Primària— va fer necessària la construcció d’un nou edifici, amb més espai i aules, annex a l’espai que ocupava anteriorment i que compartia amb el Centre Ocupacional d’Alginet a la partida anomenada Hort de Feliu.

Tanmateix, la història del centre es remunta a bastants anys anteriors: el curs 1990 -1991 naix a l’Hort de Feliu una extensió de l’institut de BUP de Benifaió, per la voluntat d’un ajuntament que considerava primordial que els joves d’Alginet estudiaren al seu poble. Calia que la joventut d’Alginet no es veiera obligada a estudiar a altres poblacions. I, tot i que molts joves continuaren desplaçant-se a Benifaió —poble de referència— o a Carlet—poble de preferència, per la comoditat del trenet— altres es matricularen al nou centre en 1r i 2n de BUP aquell any i 1r, 2n i 3r de BUP l’any següent. El curs 1992-1993 va ser autoritzat el COU (Curs d’Orientació a la Universitat) per primera vegada.

Fou el curs 1997-1998 que l’equip que portava la subdirecció de l’extensió sol·licità la independència del centre educatiu al·legant el canvi de BUP a ESO i l’augment de l’alumnat a causa de l’ampliació de l’ensenyament obligatori de 14 a 16 anys. I és així com l’1 de juliol de 1998 és notificada la concessió d’independència a partir del curs següent, 1998-1999, amb els estudis de 3r d’ESO, 4t d’ESO, 3r de BUP i COU. L’extensió de BUP de Benifaió passà a ser aquell any “Institut de Secundària d’Alginet”, tot i que conegut com a “Hort de Feliu”.

Aquell mateix curs 2003-2004 en què s’estrena el nou edifici es demanarà el canvi de nom a “IES Hort de Feliu”, tal i com es denomina actualment i com ha sigut sempre conegut. La història dels canvis de nom anirà acompanyada dels canvis, remodelacions i adaptacions que ha calgut a cada moment: aules annexades o “barracons”, cicles formatius que han deixat d’impartir-se, noves especialitats i tot allò que ens ha portat a ser el centre que ara som.