Tertúlies dialògiques

Projecte Tertúlies Dialògiques


Les tertúlies dialògiques són una forma de lectura i de creació de coneixement sobre la base del diàleg amb tot l’alumnat participant. Les tertúlies es desenvolupen tenint en compte els set principis de l’aprenentatge dialògic amb el compromís especial de donar veu a totes les alumnes i els alumnes perquè milloren les seues destreses lectores, comunicatives i socials. 

Les tertúlies poden ser de molts tipus, encara que és imprescindible que es fonamenten en les millors obres artístiques i científiques de la humanitat. Algunes de les quals es desenvoluparan en el centre són les següents:

  • Tertúlies Literàries Dialògiques (TLD)
  • Tertúlies Curriculars.
  • Tertúlies Musicals Dialògiques (TMD)
  • Tertúlies Artístiques Dialògiques (TAD)
  • Tertúlies Matemàtiques Dialògiques (TMaD)
  • Tertúlies Feministes Dialògiques (TFD)

En el nostre centre comptem amb la col·laboració solidària de l’AMPA de l’IES Hort de Feliu que contribueix amb l’adquisició d’exemplars d’aqueixes grans obres i que, d’aqueixa manera, permeten l’accés democràtic de tot a l’alumnat a aquestes. El claustre del centre està, per això, molt agraït. 

Si volen saber més recomanem els següents enllaços a pàgines web o vídeos:

Alumnes de l’IES Hort de Feliu ens parlen dels Tertúlies literàries dialògiques (Veu d’Alginet)

 Tertúlies Literàries Dialògiques: un cant a la literatura, la igualtat i la llibertat. Ramón Flecha

 Pàgina oficial Comunitats d’Aprenentatge

 Pàgina Comunitats d’Aprenentatge a Iberoamèrica

Moltes gràcies per la seua visita a aquesta pàgina. Si volen participar en la nostra xarxa de voluntariat ací tenen l’enllaç al grup de Telegram.